پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه بحرین به مقامات این کشور توصیه کرد حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند و گفت: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی.
شعارسال: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اظهارات تهدیدگونه وزیر خارجه بحرین مبنی بر عدم اجازه به ایران برای بستن تنگه هرمز حتی برای یک روز، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر امنیت تنگه هرمز به عنوان شاهراه تامین و ترانزیت انرژی جهان مادامی که منافع مردم ایران از این تنگه مهم و حیاتی تامین شود تاکید دارد؛ اما از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره ای وابسته هم توصیه می کند حد و اندازه خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند.

وی افزود: قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته‌اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!

به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد،‌ «اگر ایران تنگه هرمز را ببندد خودش را خفه کرده است».

وی در پاسخ به این سوال روزنامه سعودی که با توجه به تهدیدات نظامی کنونی میان ایران و آمریکا، منطقه در آستانه جنگ جدیدی است، ادعا کرد: «هیچ کسی خواهان جنگ نیست، نه آمریکا، نه کشورهای (حوزه) خلیج (فارس) و نه کشورهای دیگر منطقه. ایران با مداخله در امور منطقه، اعزام شبه‌نظامیان و فرستادن اسلحه و سلاح، مرتکب اشتباهات زیادی شد. دلیل وضعیت کنونی، توافق هسته‌ای است که آمریکا از آن خارج شد، توافقی که به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت اما برنامه‌ (موشک‌های) بالستیک ایران که در درجه اول ما را تهدید می‌کرد بعلاوه سیاست هژمونی ایران را رها کرد، از آنجایی که توافق مذکور به این مسائل نپرداخته بود دست ایران باز و بازتر شد، تهران هر روز تهدید می‌کند و تهدید امروزش بستن تنگه هرمز است اما می‌داند بستن این تنگه به معنای خفه کردن خودش خواهد بود. ما این تهدیدات را جدی می‌گیریم؛ ایران امروز مسئولیت بزرگی دارد، ایران باید در این شرایط حساس میان خودش و آمریکا، یک بازنگری داشته باشد؛ معتقدیم این فرصتی برای تهران است تا در سیاستش بازنگری کند زیرا این سیاست، ایران را به لبه پرتگاه رسانده است».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 13980213000678 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
امیدوارم از این ازمایش سربلند بیرون بیایم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین