پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
دویچه وله در گزارشی به احتمال لغو نمایشگاه هنری مشترک میان تهران و برلین به دلیل انکار هولوکاست از سوی ایران پرداخت.

شعار سال: پایگاه اینترنتی دویچه وله آلمان در گزارشی به برنامه برپایی نمایشگاه هنری مشترک میان تهران و برلین برای تحکیم روابط دو کشور پرداخت و نوشت: قرار است در سال جاری میلادی، نمایشگاهی از آثار هنری نقاشان ایرانی و آلمانی در برلین برگزار شود؛ اما به دلیل ارتباط مدیر موزه هنر تهران با کاریکاتورهای نفی کننده هولوکاست احتمال لغو این نمایشگاه و برهم خوردن تلاش‌ها برای تقویت روابط دوستانه میان دو کشور وجود دارد.

دویچه وله در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی که تابستان گذشته به امضا رسید، فرصت منسبی را میان کشورهای غربی و ایران بوجود آورد تا همکاری‌های تجاری و فرهنگی خود را تقویت کنند. آلمان هم از جمله کشورهایی بود که گام‌هایی در جهت نزدیکی با ایران برداشت. وزیر اقتصاد آلمان به ایران سفر کرد و چند تفاهمنامه تجاری را با همتایان ایرانی امضا کرد. "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، هم که به دلیل سیاست‌های ضد صهیونیستی ایران، در برقراری تعامل با این کشور تردید داشت، حالا خود را آماده پذیرایی از "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، می‌کند.

به موجب توافقی که میان موزه هنرهای معاصر تهران و بنیاد میراث فرهنگی "پروشن" صورت گرفت، تعدادی از آثار مدرن نقاشان جهان که در اختیار ایران قرار دارند به برلین فرستاده می‌شود تا در موزه این شهر به نمایش درآیند.

این آثار عبارتند از مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقاشان اروپایی و آمریکایی این نقاشی‌ها نه در لندن، نه پاریس و نه رم به نمایش در‌می‌آیند؛ اما برلین برای نخستین بار فرصت نمایش آنها را به دست می‌آورد. در میان این آثار منحصر به فرد، نقاشی‌هایی از "کلود مونت،" مکس ارنست" و "جکسون پولاک" نی زبه چشم می‌خورد.

بنیاد میراث فرهنگی "پروشن" با مشکل جدیدی مواجه شده است بطوریکه عده‌ای از منتقدان مدعی شدند میان مدیر موزه هنرهای معاصر تهران و کاریکاتورهای انکارکننده هولوکاست ارتباط وجود دارد و برلین نباید اجازه برگزاری چنین نمایشگاهی را به نفی‌کنندگان هولوکاست دهد.

کمیسیون فرهنگ و رسانه آلمان از برپایی این نمایشگاه حمایت و اعلام کرد: قصد همکاری با انکارکنندگان هولوکاست را نداریم؛ اما هنوز ارتباط میان مدیرکل این موزه و کاریکاتورهای یاد شده برایمان محرض نشده است.

وزارت فرهنگ آلمان هنوز درمورد این موضوع و احتمال لغو نمایشگاه اظهار نظری نکرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 3 تیر 95 ، کد مطلب: 5664575: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین