پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
در فصل بهار امسال واردات محصولات از توتون و تنباکو با افزایش ۱۳۸.۹ درصدی، محصولات فلزی فابریکی با رشد ۷۹.۹ درصدی، وسایل نقلیه موتوری با رشد ۶.۳ درصدی و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با رشد ۵.۱ درصدی مواجه شده‌اند.

شعار سال: واردات بخش صنعت در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به گونه‌ای است که در خصوص شش گروه میزان واردات افزایش یافته و ۱۸ گروه نیز با کاهش واردات روبرو شده‌اند.

محصولات از توتون و تنباکو با بیش از ۱۳۸ درصد رشد، بخش انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده با ۸۲.۱ درصد رشد، کک و فرآورده‌های حاصل از نفت با ۸۳.۹ درصد رشد، محصولات فلزی فابریکی به استثنای ماشین آلات با ۷۹.۹ درصد رشد، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با ۵.۱ درصد رشد و وسایل نقلیه موتوری با ۶.۳ درصد رشد در میزان واردات طی مدت مذکور روبرو شده‌اند.

میزان واردات برخی محصولات صنعتی نیز با رشد منفی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده که در این خصوص می‌توان به کاهش ۱۱.۹ درصدی واردات محصولات غذایی و آشامیدنی، کاهش ۳۸.۶ درصدی منسوجات، کاهش ۴۳.۸ درصدی پوشاک، کاهش ۳۹.۷ درصدی دباغی و پرداخت چرم، محصولات چرمی و انواع پایپوش، کاهش ۳۲.۵ درصدی چوپ و محصولات چوبی به استثنای مبل و کاهش ۱۰.۸ درصدی کاغذ و محصولات کاغذی اشاره کرد.

این در حالی است که واردات مواد و محصولات شیمیایی با کاهش ۵.۱ درصدی، محصولات از لاستیک و پلاستیک با کاهش ۳۲.۴ درصدی، محصولات کانی غیر فلزی با کاهش ۲۲.۴ درصدی، فلزات اساسی با کاهش ۲۶.۹ درصدی، ماشین ‌آلات و تجهیزات با کاهش پنج درصدی، ماشین آلات دفتری و حسابداری با کاهش ۱۱.۷ درصدی، رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با کاهش ۰.۲ درصدی، ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با کاهش ۱.۱ درصدی، سایر تجهیزات حمل و نقل با کاهش ۵۴ درصدی، مبلمان و سایر مصنوعات با کاهش ۲۱.۹ درصدی، ضایعات و پسماند با کاهش ۸.۱ درصدی و فرش و صنایع دستی با کاهش ۳۶.۴ درصدی همراه شده‌اند.

در ذیل جدول مربوط به واردات بخش صنعت طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به تفکیک گروه فعالیت آورده شده‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد آنلاین، تاریخ 4 شهریور 97، کد مطلب: 295730: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین