پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
دولت هنگ‌کنگ هشدار آمریکا را مبنی بر اینکه در صورت پذیرش یک نفتکش حامل نفت ایران در بندر هنگ‌کنگ، این کشور با مجازات‌های واشنگتن مواجه خواهد شد، رد کرده است.

شعار سال: سخنگوی وزارت تجارت و توسعه اقتصادی هنگ‌کنگ در پاسخ به سوالی در مورد هشدار دولت آمریکا گفت، دولت هنگ‌کنگ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را «به دقت» اجرا می‌کند، اما این تحریم‌ها، «هیچ گونه محدودیتی بر صادرات نفت ایران اعمال نمی‌کند.»

وی در ادامه گفت: «برخی کشورها ممکن است بر مبنای ملاحظات خود تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه برخی دیگر از کشورها اعمال کنند. این تحریم‌ها خارج از محدوده تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند».پیش‌تر یک مقام ارشد دولت آمریکا به هنگ‌کنگ نسبت به عدم اجرای تحریم‌های واشنگتن علیه ایران هشدار داده و گفته بود، به دولت چین اطلاع داده شده که هر نهادی با نفتکش حامل نفت ایران ارتباط داشته باشد، خود را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد. این مقام آمریکایی همچنین گفته بود، برای خودداری از قرار گرفتن در معرض اتهام نقض تحریم ها، ضرورت دارد مقامات هنگ‌کنگ مانع از پهلوگیری این نفتکش شوند و به نهادهای محلی اجازه ندهند به کشتی‌هایی که خود را به‌صورت نادرستی معرفی می‌کنند خدمات ارائه دهند.همزمان سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در اظهاراتی ضمن رد هشدارهای واشنگتن به هنگ‌کنگ در مورد ارائه خدمات به نفتکش حامل نفت ایران گفت، «قراردادهای عادی خرید انرژی» بین جامعه بین‌المللی و ایران اقدامی در چارچوب مقررات بین‌المللی، معقول و قانونی است که باید مورد احترام و حمایت قرار گیرد. سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین بار دیگر بر مخالفت کشورش با اعمال قوانین داخلی آمریکا در آن سوی مرزهای این کشور و تحریم‌های یکجانبه واشنگتن تاکید کرد.بر اساس گزارش

سی ان‌بی سی، در بحبوحه افزایش درگیری تجاری بین چین و آمریکا، بازار نفت شاهد پر شدن یک نفتکش چینی با نفت خام ایران است. سوپر نفتکش پسیفیک براوو که حامل نفت خام ایران به مقصد چین است، اولین محموله نفتی پس از لغو معافیت‌ها توسط دولت ترامپ است. جان کیلداف، تحلیلگر اگین کپیتال گفت:«آیا این نفتکش در چین تخلیه می‌شود؟ این اولین نقض آشکار تحریم‌هاست و اگر اتفاق بیفتد برای ایران اهمیت زیادی دارد ». وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض تحریم‌ها توسط پسیفیک براوو نظری نداده ولی اعلام کرده با هر کشتی که تحریم‌ها را نقض کند، برخورد می‌کند. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:« خزانه داری شرکت‌ها و کشتی‌هایی را که با ایران تجارت کنند هدف قرار می‌دهد و مشخصا به جامعه کشتیرانی اعلام کرده ایم به شدت تحریم‌های خود را اعمال می‌کنیم». پسیفیک براوو اولین کشتی نیست که احتمالا نفت ایران را به چین می‌برد. در شانزدهم مه ‌یک کشتی با نام مارشال زد حدود ۱۳۰ هزار تن نفت ایران را در شهر ژوسان تخلیه و تحریم‌ها را نقض کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 11 خرداد 98، شماره: 3531711


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین