پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۴۰ سایت حشره شناسی آئدس در پی طغیان تب دانگ در مناطقی از کشور پاکستان در نقاط مرزی زیر پوشش این دانشگاه فعال شد.

شعارسال: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۴۰ سایت حشره شناسی آئدس در پی طغیان تب دانگ در مناطقی از کشور پاکستان در نقاط مرزی زیر پوشش این دانشگاه فعال شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: در چند روز اخیر مواردی از بیماری تب دانگ در منطقه تربت پاکستان شیوع پیدا کرده که بلافاصله کمیته پیشگیری از بحران در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل و با هدف تشدید مراقبت از بیماری‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در صورت بروز هرگونه بحرانی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان آماده ارائه خدمات سلامت به مردم استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در سالهای اخیر موارد متعدد طغیان بیماری دنگ و چیکونگیا از کشور پاکستان گزارش شده است بیان کرد: با هدف پیشگیری از انتقال بیماری به داخل کشور نشست‌هایی با مسئولان فرودگاه در زمینه تشدید اویتراپ گذاری و بررسی‌های حشره شناسی بویژه هواپیمایی وارده از خارج برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: تب بالا، سردرد شدید و ناگهانی، بثورات پوستی، و خونریزی از علائم بیماری تب دنگ است که از طریق گزش و خونخواری پشه‌های آئدس از یک فرد بیمار به دیگران منتقل شود.

طباطبایی بیان کرد: پشه‌های آئدس پس از گزش افراد مبتلا آلوده شده و در گزش های بعدی موجب ابتلاء سایر افراد می‌شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1398 ، کدخبر:83339430 www.irna.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
به نظرم این سیستان وبلوچستان را باید منطقه متروکه اعلام کرد با اینهمه بلایا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین