پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در پی طغیان بیماری تب دانگ در مناطقی از پاکستان ورود و خروج اتباع کشور‌های همجوار از مبادی ورودی مرز‌های استان تحت کنترل و نظارت تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.
شعار سال:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در پی طغیان بیماری تب دانگ در مناطقی از پاکستان ورود و خروج اتباع کشور‌های همجوار از مبادی ورودی مرز‌های استان تحت کنترل و نظارت تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمهدی طباطبایی  اظهار داشت: در پی طغیان بیماری تب دانگ در مناطقی از پاکستان و به منظور اجرایی کردن راهبرد‌های احتیاطی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری واگیر، ورود و خروج اتباع کشور‌های همجوار از مبادی ورودی مرز‌های استان تحت کنترل و نظارت تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.

وی با اشاره به همجواری استان با دو کشور افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر مواردی از بیماری تب دنگ در منطقه تربت پاکستان شیوع پیدا کرده که بلافاصله کمیته پیشگیری از بحران در دانشگاه زاهدان، تشکیل و با هدف تشدید مراقبت از بیماری‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آمادگی دانشگاه زاهدان به سایر دانشگاه‌های استان جهت ارتقای سطح سلامت مردم منطقه خبر داد و افزود: در صورت بروز هرگونه بحرانی در شمال و جنوب استان تیم‌های سلامت دانشگاه زاهدان آماده ارائه خدمات سلامت به هم استانی‌ها هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر موارد متعدد طغیان بیماری دنگ و چیکونگیا از کشور پاکستان گزارش شده است؛ در سال 2017 در این کشور 125 هزار مورد ابتلاء به بیماری دنگ گزارش شده که 69 مورد آن به مرگ منجر شده است.

طباطبایی ادامه داد: با هدف پیشگیری از انتقال بیماری به داخل کشور جلساتی با مسئولین فرودگاه در خصوص تشدید "اویتراپ گذاری" و بررسی‌های حشره شناسی خصوصاً برای هواپیما‌هایی وارده از خارج برگزار شده است.

وی گفت: تب بالا، سردرد شدید و ناگهانی، بثورات پوستی و خونریزی از علائم بیماری تب دنگ است که از طریق گزش و خونخواری پشه‌های آئدس از یک فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود و به عبارتی پشه‌های آئدس در گزش‌های بعدی موجب ابتلای سایر افراد می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: در این راستا 40 سایت حشره شناسی آئدس ناقل بیماری در سطح دانشگاه زاهدان به ویژه در مناطق مرزی فعال و به صورت مستمر در حال پایش افراد است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:14خرداد1398،کدخبر:2025909،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین