پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۲۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
داوطلبان مناطق سیل‌زده می‌خواهند زمان برگزاری کنکور سراسری به تعویق بیفتد اما به‌نظر می‌رسد از عواقب این خواسته باخبر نیستند.
شعار سال : بعد از جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور بسیاری از داوطلبان آزمون‌های مختلف که در این استان‌ها ساکن بودند خواستار به تعویق افتادن زمان آزمون‌ها شدند البته در تعدادی از آزمون‌های گروه‌های پزشکی و غیرپزشکی این اتفاق افتاد، اما درباره کنکور سراسری اعلام کرد که به علت زمان‌بر شدن اعلام نتایج کنکور، امکان به تعویق افتادن این آزمون نیست.

روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور در مقابل سازمان سنجش تجمع کردند تا بتوانند مستقیماً خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند، شاید بررسی فرآیند اجرایی کنکور در این مجال کمک‌کننده باشد.

کنکور سراسری در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر برگزار می‌شود و نتایج اولیه آزمون چهار هفته بعد یعنی در دهه اول مرداد اعلام می‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم شهریور نتایج نهایی اعلام می‌شود که بعد از داوطلبان بتوانند با مراجعه به دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.

اگر حتی سه هفته آزمون به تعویق بیفتد یعنی آزمون در روزهای سوم و چهارم مرداد برگزار شود بعد از چهار هفته یعنی هفته اول شهریور نتایج اعلام می‌شود و اگر وقت یک هفته‌ای برای انتخاب رشته در نظر گرفته شود داوطلبان تا دهه اول شهریور انتخاب رشته طور می‌کشد و بعد از چهار هفته، نتایج در نیمه دوم مهر اعلام خواهد شد و داوطلبان تا پایان مهر ثبت‌نام می‌کنند و اینگونه تقویم آموزشی همه دانشگاه‌ها تغییر می‌کند و عملا اگر قرار باشد که در ترم پاییز پذیرش دانشجو داشته باشیم دانشگاه‌ها باید همه زمانبدی‌های خود را اعم شروع کلاس‌ها، پایان کلاس‌ها و امتحانات را تغییر دهند.

کنکور سراسری بیش از یک میلیون داوطلب دارند که اگر جمعیت همه استان‌ها یکسان در نظر بگیریم که البته اینگونه نیست، حدود ۲۰۰ هزار داوطلب که مناطق سیل‌زده مستقر هستند و ۸۰۰ هزار داوطلب سرگردان و همه برنامه‌هایشان تغییر می‌کند.

از طرفی دیگر امسال پذیرش در رشته‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی و با آزمون جدا شده است و براساس برنامه زمانبدی که سازمان سنجش آموزش کشور آن را تدوین کرده اعلام نتایج پذیرش در هر یک از رشته‌ها همزمان خواهد بود تا داوطلبان بتوانند تصمیم بگیرند که در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون تحصیل کنند. اگر کنکور و اعلام نتایج تغییر کند، داوطلبان پذیرفته در رشته‌های بدون‌آزمون هم باید بلاتکلیف بمانند و حتما فرصت ثبت‌نام در ترم پاییز را از دست خواهند داد تا نتایج آزمون سراسری اعلام شود.

سازمان سنجش درباره آزمون کارشناسی ارشد توانست فشردگی زمان و فرآیند اجرایی را مدیریت کند ولی تعویق در برگزاری کنکور سراسری به‌دلیل آغاز به کار سال تحصیلی جدید بعید به نظر می‌رسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 20 خرداد 98، کد مطلب: 396889: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
اینا چه دلیلیه اخه؟ مگه هرسال شروع کلاسا دقیقا دقیقا در تاریخ ۱ مهر هستش که الان اگه به تعویق بیفته اشکال پیش می آد؟ خیر کلاسا به طور عادی از نیمه دوم مهر شروع میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین