پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم، برای کنکور 99 هم دو نوع سوال طراحی می شود.به این ترتیب داوطلبان کنکور نظام قدیم و نظام جدید در روزهای 13 و 14 تیرماه 98 با دو مجموعه سوال مواجه می شوند و به سوالات کنکور 98 پاسخ می دهند. بر اساس مصوبه دیگر همین شورا، در سال 1399 فقط یک مجموعه سوال بر اساس نظام جدید آموزشی (3-3-6) برگزار می‌ شود. به عبارت دیگر داوطلبان نظام قدیم کنکور 99 هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ می دادند.

شعار سال: بر اساس مصوبه سال 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصوب شد برای داوطلبان نظام قدیم و جدید کنکور سراسری سال 98 دو مجموعه سوال طراحی شود.

به این ترتیب داوطلبان کنکور نظام قدیم و نظام جدید در روزهای 13 و 14 تیرماه 98 با دو مجموعه سوال مواجه می شوند و به سوالات کنکور 98 پاسخ می دهند.

بر اساس مصوبه دیگر همین شورا، در سال 1399 فقط یک مجموعه سوال بر اساس نظام جدید آموزشی (3-3-6) برگزار می‌ شود. به عبارت دیگر داوطلبان نظام قدیم کنکور 99 هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ می دادند.

در این آزمون میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر 30 درصد با تاثیر قطعی اعمال می شود.

اما این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتقادات تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشت به طوری که آنها در حساب اینستاگرام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بارها و بارها به این مسئله اشاره کرده بودند و خواهان طراحی دو نوع سوال برای کنکور 99 بودند؛ چرا که به علت گرانی منابع درسی نظام جدید، توان خریداری آن را نداشتند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به خبرنگار دانشگاه ایرنا اعلام کرده بود که این مسئله باید در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شود.

اما این مصوبه هم بار دیگر تغییر کرد و در آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مسئله کنکور 99 و سوالات آن بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، گفت: به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور 99 بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال 99 هم مانند کنکور 98 با دو مجموعه سوال باشد.

وی تاکید کرد: کنکور سال 1400 تنها با یک مجموعه سوال برگزار می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 25 فروردین 98، کد خبر: 83277289، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین