پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برای بازنشر منشور حقوقی دانشجویی در دانشگاه‌ها تلاش می‌شود، گفت: نگاه وزارت علوم به این منشور، ترویجی است.

شعار سال: ضیاءهاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره تدوین منشور حقوق دانشجویی گفت: یکی از اقدامات اساسی وزارت علوم، تدوین منشور حقوق دانشجویی بود که در جهت تدوین آن مطالعات گسترده‌ای توسط کارشناسان این وزارتخانه انجام شده است.

وی ادامه داد: این منشور در قالب کتابی تدوین و چاپ شد که هم اکنون از طریق سامانه وزارت علوم به نشانی www.msrt.ir قابل دسترسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: از آن جا که این منشور برای آشنایی با حقوق و بهره‌گیری از ادبیات قانونی دانشجویان بعنوان یکی از دغدغه‌ها، طراحی شده؛ برای بازنشر و توسعه آن هر ساله تلاش می‌کنیم و امیدواریم با استقبال بیشتر از ترویج این منشور شاهد بازنشر بیشتر آن در دانشگاه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: ترویج منشور دانشجویی اگر به صورت خودجوش در فضای دانشگاه صورت گیرد علاوه بر کار تبلیغی، جنبه ترویجی داشته و کمک بزرگی به دانشجویان در جهت شناخت حقوق خود در فضای علم و دانش می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه کتاب حقوق دانشجویی نیازمند بروز رسانی است، گفت: وزارت علوم در مقدمه کتاب منشور حقوقی دانشجویان تاکید خاصی بر بروز رسانی مداوم این کتاب کرده تا قوانین جدید مربوط به حقوق دانشجویان در صورت لزوم به آن اضافه شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه کتاب منشور حقوق دانشجویی دستورالعمل نیست که به دانشگاه‌ها ابلاغ شود، بیان کرد: نگاه ما به منشور حقوق دانشجویی، ترویجی است و دفاع دانشجویان از حقوقشان امری مهم برای وزارت علوم محسوب می شود.

به گفته وی نسخه دوم کتاب منشور حقوقی با توجه به شرایط در آینده منتشر می شود.

هاشمی یادآور شد: متأسفانه با مشکلاتی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و انزوا، افسردگی و بی‌رغبتی به تشکیل خانواده روبه‌رو هستیم و باید زمینه‌سازی برای مشارکت روزافزون دانشگاهیان فراهم شود تا راه بر آسیب‌های اجتماعی بسته و تنگ‌تر شود.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد مطلب: ۵۶۷۸۲۶۹:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین