پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اظهارات کرباسچی مبنی بر هشدارش درخصوص وضعیت نجفی گفت: احتمالا آقای کرباسچی در ذهن خود مسائلی را داشته‌اند اما وقتی ابراز نکرده‌ است، نمی‌تواند بر اساس این عدم اطلاع، اشخاص را مذمت کند.محمود صادقی عضو شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان در خصوص مشاجرات صورت گرفته بین میردامادی و کرباسچی پیرامون پرونده نجفی شهردار سابق تهران، اظهار داشت: بحثی که شاید بتوان نام مشاجره را نیز برآن گذاشت، اکنون بین آقایان کرباسچی و میردامادی پیرامون پرونده نجفی صورت گرفته که بی‌مورد است.

شعار سال: عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اظهارات کرباسچی مبنی بر هشدارش درخصوص وضعیت نجفی گفت: احتمالا آقای کرباسچی در ذهن خود مسائلی را داشته‌اند اما وقتی ابراز نکرده‌ است، نمی‌تواند بر اساس این عدم اطلاع، اشخاص را مذمت کند.

محمود صادقی عضو شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان در خصوص مشاجرات صورت گرفته بین میردامادی و کرباسچی پیرامون پرونده نجفی شهردار سابق تهران، اظهار داشت: بحثی که شاید بتوان نام مشاجره را نیز برآن گذاشت، اکنون بین آقایان کرباسچی و میردامادی پیرامون پرونده نجفی صورت گرفته که بی‌مورد است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابعاد قضائی پرونده آقای نجفی هنوز روشن نیست و ابهامات زیادی دارد، دوستان بهتر است به جای مشاجره، سکوت کنند تا در فضایی آرام به این پرونده رسیدگی شود. باید روشن شود که آیا این پرونده صرفا بُعد خانوادگی و شخصی دارد یا ابعاد دیگری را نیز می‌توان برای آن متصور بود؟

مشاجره بین میردامادی و کرباسچی به اعتماد عمومی ضربه می‌زند

وی افزود: تصور می‌کنم بیان چنین مباحثی در عرصه عمومی با این زوایایی که مطرح شده، آسیب فراوانی به اعتماد عمومی می‌زند.

صادقی ادامه داد: آقای کرباسچی می‌گوید ما از موانع شهردار شدن آقای نجفی اطلاع داشتیم و به همین دلیل مخالف شهردار شدن نجفی بودیم، اما دیگر دوستان می‌گویند به هیچ وجه چنین موضوعی از سوی آقای کرباسچی مطرح نشده است.

نمایندگان مجلس از مشکلات نجفی جهت تصدی سمت شهرداری تهران اطلاعی نداشتند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای کرباسچی اشاره‌ای به اطلاع نمایندگان مجلس از مشکلات آقای نجفی برای تصدی مقام شهرداری تهران داشته است، که من از بعضی نمایندگانی که پیگیر این موضوع بودند، سوال کردم و آن‌ها نیز کاملا اظهار بی‌اطلاعی کردند.

منافع نهادهای خاص با شهردار شدن نجفی به خطر افتاد

وی افزود: مخالفت‌هایی که با شهردار شدن نجفی می‌شد که عمدتا از سوی نهادهای خاص بود که منافعشان با حضور نجفی در شهرداری تهران ممکن بود مورد مخاطره قرار گیرد اما اینکه نجفی برای شهردارشدن واقعا مساله‌ای داشته یا نه، کسی اطلاعی نداشته است.

کرباسچی اطلاعاتی که در ذهن نگهداشته را ابراز نکرده و اکنون نمی‌تواند دیگران را مذمت کند

صادقی اظهارداشت: احتمالا آقای کرباسچی در ذهن خود مسائلی را داشته‌اند اما وقتی ابراز نکرده‌اند، نمی‌توانند بر اساس این عدم اطلاع، اشخاص را مذمت کنند. اگر نجفی برای شهردار شدن مشکلی داشته، کرباسچی باید همان زمان ابراز می‌کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احتمال اینکه فشارهایی برای مخالفت با شهردار شدن نجفی وجود داشته باشد، را همه می‌دانستند اما چون این فشارها غیرقانونی بود و شورای شهر اختیار داشت، نجفی به عنوان شهردار انتخاب شد و اگر اعضای شورای شهر از موانع شهردار شدن نجفی مطلع بودند، به این شکل تصمیم نمی‌گرفتند.

چرا کارگزارانی‌های شورای شهر و محسن هاشمی نیز به نجفی رای مثبت داده‌اند؟

وی افزود: نکته قابل ذکر این است که نجفی در بین گزینه‌های شهرداری، 21 رای را کسب کرده است و حتی مهندس محسن هاشمی نیز به نجفی رای داده است. از آنجایی که محسن هاشمی نزدیک ترین فرد به کرباسچی بوده است، رای هاشمی به نجفی نشان می‌دهد کارگزارانی‌ها نیز به شهردار شدن نجفی رای داده‌اند.

صادقی ادامه داد: اگر اطلاعاتی در خصوص مشکلات نجفی برای شهردار شدن وجود داشت، کارگزارانی‌های شورای شهر باید مخالف می‌کردند و نجفی رای نمی‌دادند، به همین جهت می‌توان گفت اظهارات آقای کرباسچی به جا نیست.

همه باید در مقابل قانون برابر باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی حقوقی مشخص شود، بعد ببینیم چه کاری می‌شود انجام داد؟

وی افزود: اگر نجفی مرتکب جرمی شده، باید از نظر حقوقی به سزای عمل خود برسد و فرقی ندارد که ایشان اصلاح طلب است یا خیر؟ برابری عمومی در مقابل قانون همینجا مشخص می‌شود.

پرونده نجفی در دادسرا شتابزده بررسی شد

صادقی اظهار داشت: اگر نجفی مجرم نبوده است نیز باید در یک فضای کاملا حقوقی بررسی شود، شواهدی را نیز برخی وکلا مطرح کردند و من نیز موضوعی را ذکر کردم اما صرفا احتمال بود و قضاوتی نکردم، انتظار می رود این فرصت داده شود تا وکلا پرونده را مطالعه کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با بعضی از مسئولان قضائی تماس گرفتم و عنوان کردم که دادسرا در بررسی پرونده نجفی و صدور کیفرخواست، شتابزده عمل کرده است و امیدواریم در مرحله دادگاه، با قاضی خوبی که انتخاب شده، به دلیل نواقص احتمالی، پرونده نجفی توسط قاضی دادگاه به دادسرا بازگردانده شود.

به گزارش فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اخیرا در گفت‌وگو با اعتماد گفته بود که من در جلسه مشترک حزب خود و حزب اتحاد ملت با عبدالله نوری اشاره کرد که در آن درمورد ارتباط نجفی با میترا استاد هشدار داده بود. ولی این اظهارات محمود صادقی و اظهارات دوشب پیش محسن میردامادی مخالف این ادعای کرباسچی را نشان می‌دهد و مناقشه بزرگی را در سران دو حزب اتحاد ملت و کارگزاران سازندگی رقم زده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب ، تاریخ انتشار 20خرداد 98، کد خبر: 482390، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین