پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
حکیمی پور با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت نیاز به تغییر ساختارهای وزارتخانه ها و سازمان ها دارد، گفت: نیاز به مرکز واحد منسجم آماری داریم چراکه با آمار نادرست تجزیه تحلیل های درست امکان پذیر نیست.

شعارسال: حکیمی پور با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت نیاز به تغییر ساختارهای وزارتخانه ها و سازمان ها دارد، گفت: نیاز به مرکز واحد منسجم آماری داریم چراکه با آمار نادرست تجزیه تحلیل های درست امکان پذیر نیست.

 برنامه تیتر امشب شب گذشته (چهارشنبه 22 خرداد) با حضور کارشناسان به بررسی راه‌های رسیدن به اقتصاد بدون نفت می پرداخت. در این برنامه خبری که دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند پرداخت مالیات، ساماندهی معافیت های مالیاتی، تعریف پایه های مالیاتی جدید و استفاده از درآمدهای ایستا و غیرمنقول دولت به عنوان راهکارهای رسیدن به اقتصاد بدون نفت عنوان شد.

همچنین در این برنامه خبری از سوی کارشناسان به این موضوع تاکید شد که ما نیازی به اقتصاد بدون نفت نداریم بلکه باید بودجه بدون نفت باید داشته باشیم و اقتصاد کشور باید از بودجه آلوده نفت پاک شود و مشخص شود که اداره کشور نیاز به چه مقدار بودجه دارد و برای این کار باید در ابتدا درامدهای مالیاتی کشور مشخص شود. این نکته نیز از سوی نمایندگان مجلس متذکر شد که اگر بودجه را از نفت جدا کنیم می توانیم نهاد اقتصاد کشور را برای پاسخگویی به مسائل اقتصادی کشور مشخص کنیم.

بنابراین گزارش در ادامه این برنامه خبری «ابوالقاسم حکیمی‌پور»، کارشناس مسائل اقتصادی درباره راه های رسیدن به اقتصاد بدون نفت گفت: نزدیک یک قرن است که ما هنوز درباره اقتصاد بدون نفت کاری انجام نداده ایم.

وی با اشاره به اینکه آنچه مغفول واقع شده این است که سازمان های دولتی کهنه هستند و آناتومی سازمان ها نیاز به تحول اساسی دارند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بودجه ریزی نیاز به اصلاح دارد.

وی در تشریح دلایل ناکارآمدی دولت گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی دولت این است که مجموعه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به دلیل ساختار قدیمی و کهنه آمادگی پذیرش هیچ گونه برنامه توسعه ای را ندارند.

حکیمی پور در توضیح بیشتر در این زمینه به مقایسه کشورمان با کشورهای توسعه یافته پرداخت و گفت: در کشور های توسعه یافته مثل کشورهای جنوب شرق آسیا با مدیریت درست اقتصاد بدون نفت را برنامه ریزی کرده اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت نیاز به تغییر ساختارهای وزارتخانه ها و سازمان ها دارد، گفت: نیاز به مرکز واحد منسجم آماری داریم چراکه با آمار نادرست تجزیه تحلیل های درست امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بودجه دولت فقط برای سازمان های دولتی و بانکهاست و هیچ برنامه ریزی جدیدی ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز به یک مرکز تفحص برای عملکرد سازمان برنامه ریزی کشور داریم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1398 ، کدخبر: 799315،www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین