پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
یک فعال محیط زیست گفت: برای حفظ و ترمیم محیط زیست قانون داریم اما همتی برای اجرای آن وجود ندارد.
شعار سال : محمد درویش گفت: حوادث مختلفی که در حوزه محیط زیست رخ می‌دهد نشان می‌دهد هیچ همتی برای حفظ منابع و ذخایر محیط زیستی کشور وجود ندارد.
وی افزود: حوادثی مانند نشست زمین، طغیان حشرات و نابودی شمشادهای جنگل‌های هیرکانی شرایط محیط زیست را در کشور ما به سمت نابودی کشانده است.
مدیرکل سابق دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ذخایر طبیعی در کشور ما در حال نابودی است و منابع طبیعی و زیستگاه‌های گیاهی و جانوری کشور در حال خطر است و انسان‌ها نیز از این شرایط مصون نیستند.
درویش خاطر نشان کرد: یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های مختلف تخریب سرزمینی است که در آن زندگی می‌کنیم.
این فعال محیط زیست تصریح کرد: آلودگی هوا در اکثر شهرهای کشور از استاندارد جهانی بالاتر است و این موضوع بر کیفیت زندگی تاثیر گذاشته است این تنها مشکل مردم نیست و کاهش کیفیت آب نیز زندگی مردم را از نظر کیفی کاهش داده است.
درویش تاکید کرد: فرسایش خاک در ایران هشت برابر متوسط جهانی است و وقتی خاک ازبین برود امنیت غذایی تهدید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه  قوانین زیادی در حوزه محیط زیست وجود دارد اما اجرای آن مشکل دارد خاطر نشان کرد:  بر اساس قانون حتی قطع یک درخت جرم است اما قانونگذارانی داریم که هیچ اعتقادی به قوانین حوزه محیط زیست ندارد و توجهی به ندارد.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398، کدخبر:398346،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین