پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۴۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران گفت: زینک در حال حاضر، هم مشمول ارز نیمایی و هم دولتی می‌شود، زیرا ابتدا اعلام شد زینک وارد فهرست کالاهای گروه یک شده، اما جالب اینکه در گروه دو هم قرار دارد و جالب‌تر اینکه یک کالا در حال حاضر دو کد دارد.
شعار سال: رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران گفت: زینک در حال حاضر، هم مشمول ارز نیمایی و هم دولتی می‌شود، زیرا ابتدا اعلام شد زینک وارد فهرست کالاهای گروه یک شده، اما جالب اینکه در گروه دو هم قرار دارد و جالب‌تر اینکه یک کالا در حال حاضر دو کد دارد.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در خصوص جلسه خود با نمایندگان مجلس بیان کرد: در دیدار با نمایندگان مجلس قرار است مسایل بررسی شود، اما در این راستا نامه‌ای به وزیر ارشاد ارسال کردیم. چرا که دولت نباید دخالت کند و دخالت او بازار را به هم ریخته است.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به ارسال نامه ای به وزیر ارشاد گفت: در این متن از وزارت ارشاد خواسته شده از دخالت در موضوع زینک خودداری کرده و مسئله را به این صنف واگذار کند. در ادامه وزارت ارشاد رسالت نظارتی داشته باشد؛ نه اینکه خود با بنگاه‌داری و تحت فشار و جبر قرار دادن تجار زینک خام، موضوع را بغرنج‌تر کند.

او افزود: ارشاد کارگروهی تشکیل داده اما کاغذ، مقوا و زینک، موضوعی تخصصی است. با این وجود از ما دعوتی نشده و اعضا غیرکارشناسی عمل می‌کنند. دولت تنها باید نظارت‌گر باشد ولی این دخیل شدن دولت، بازار را به هم ریخته است.

به گفته ابوالحسنی، زینک وارد کشور شده، ولی در اختیار ارشاد است و توزیع نمی‌شود. ارشاد اعلام می‌کند این زینک برای ناشران است، اما این میزان زینک وارد شده به کشور توسط تجار چنانچه به رسانه‌ها و ناشران تعلق گیرد برای ۴ سال آنها کافی است، ولی از سوی دیگر تاریخ زینک یک ساله بوده و پس از آن از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران ضمن اشاره به نامه‌نگاری‌هایی با وزیر اطلاعات، صنعت و ارشاد خاطرنشان کرد: زینکی که باید قیمتش زیر ۱۰ هزار تومان باشد، با ارز دولتی به جای قیمت زیر ۱۰ هزار تومان، ۱۲ هزار تومان تعیین شده. نامه‌نگاری‌هایی هم با سازمان حمایت از مصرف‌کننده داشتیم، اما پاسخی نگرفتیم.

 او افزود: با این رویه دو مشکل به وجود آمده اول ارز از کشور خارج شده (بیش از مقدار واقعی) و زینکی که در انبارها موجود است و باید زیر ۱۰ هزار تومان قیمت داشته باشد توزیع نمی‌شود و قیمتش افزایش یافته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اتاق اصناف ایران،تاریخ انتشار:27خرداد1398،کدخبر:18298،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین