پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
مراسم معارفه محمدرضا نیکبخت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حواشی از«بد بدرقه» بودن وزارت بهداشت نسبت به وزاری خود تا اتمام حجت رئیس جدید باافرادی که بخواهند در مسائل و انتصابات این دانشگاه دخالت کنند، همراه بود.

شعارسال: مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان که پیش از ظهر روز دوشنبه در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی استان برگزار شد، با حواشی همراه بود؛ این مراسم درحالی در سالن کوچک دانشکده پیراپزشکی برگزار می شد که بیش از سه برابر ظرفیت سالم مدعو برای حضور در این مراسم حاضر شده بودند و تعداد زیادی از آنها به ناچار از بیرون سالن و سرپا مراسم را دنبال می کردند.

کوچک بودن فضای سالن و نبودن جا برای سخنرانان

کوچک بودن فضای سالن به حدی بود که حتی برای مسئولینی که به عنوان مهمان از آن ها دعوت شده بود جای خالی وجود نداشت بطوریکه هر کدام از سخنرانان هنگامیکه پشت تریبون می رفتند جای خود را به دیگری می دادند تا این موضوع سوژه خنده حاضرین شود.

پس از قرائت قرآن حجت الاسلام مهدی مرادیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان روی سن رفت و مباحثی در خصوص جابجایی مدیران بیان کرد و گفت:در جابجایی مسولان افرادی جایگزین می‌شوند اما چیزی که آرامش بخش و دلگرم کننده است باید بر مسیر و معیار حق حرکت کرد.

وی اظهار داشت: در این جایگاه‌ها باید برمحور حق و خدا حرکت کرد و تحولات گوهر افراد را آشکار می‌کند و این تکالیف و مسئولیت‌ها توان افراد را مشخص می‌کند.

انتصاب‌ها در دانشگاه علوم پزشکی باید مستقل و براساس توانمندی‌ها باشد

حجت الاسلام مرادیان با تاکید بر اینکه مسئولان موظف به انجام تکالیف مسئولیت‌های مربوطه هستند و عوامل بیرونی نباید مانع پیشبرد اهداف شوند ادامه داد: در لرستان عوامل بیرونی بر اهداف و مسئولیت‌ها تأثیرگذار هستند و نباید اجازه تعیین تکلیف دانشگاه به عوامل خارجی داده شود.

حجت الاسلام مرادیان با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی باید آزاد باشد و بدون اعمال فشارهای بیرون، فعالیت کند، اضافه کرد: انتصاب‌ها در دانشگاه علوم پزشکی باید مستقل و براساس توانمندی‌ها باشد.

وی یادآور شد: استقلال در دانشگاه باید حفظ شود و اجازه ورود و مداخله دیگران به دانشگاه داده نشود و انتخاب مجموعه قوی با تجربه و انقلابی در سطح دانشگاه انجام شود.

وزارت بهداشت «بدبدرقه» است

پس از آن معاون سیاسی استاندار لرستان روی سن رفت و مباحثی بدیهی در خصوص مقوله سلامت ایراد کرد و سپس در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از نقدهایی که بر نظام سلامت وارد است غیرپاسخگو بودن آن در مواردی همچون حوادث ناشی از خطاهای پزشکی و منصف نبودن در حوزه مالی و بالا بودن نرخ تعرفه پزشکان است.

ولیزاده در ادامه گفت: دولت ها همواره سعی می کنند وزرای بهداشت خود را از بین شاخص ترین و داناترین افراد انتخاب کنند هرچند در اواخر عمر دولت ها مشاهده می کنیم که وزارت بهداشت «بدبدرقه» است و وزاری خوب خود را از دست می دهد.

وی به دخالتهای خارج از دانشگاه برای انتخاب مدیران داخلی و معاونین این دستگاه اشاره کرد و گفت: امیداواریم سرپرست جدید دانشگاه غلوم پزشکی لرستان از نیروهای جوان و توانمند بومی در منصب های مدیریتی استفاده کند.

تعطیلی پروژه های درمانی بخاطر گرانی مصالح

کوروش ساکی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود که به تشریح گزارشی از فعالیت های شش ساله خود در این دانشگاه پرداخت و گفت: در استان لرستان ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت است که برای تکمیل به اعتبار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت مصالح موجب تعطیلی پروژه های حوزه سلامت از سوی پیمانکاران شده است، عنوان کرد: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خرم آباد برای تکمیل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این درحالیست که سالانه تنها شش میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده می شود.

ساکی گفت: به ازاء اضافه شدن ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی برای ۴۰۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

گلایه نیکبخت از کوچک بودن سالن معارفه اش

در پایان مراسم، درحالیکه گرما و ناکافی بودن فضا حاضرین را کلافه کرده بود، محمدرضا نیکبخت سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان پشت تریبون رفت که با سخنرانی دلچسب خود حاضرین را سر ذوق آورد و از کسالت آن ها کاست.

وی در ابتدای سخنان خود از وضعیت برگزاری مراسم گلایه کرد و گفت: خیلی جلسه بدی است امروز، از لحاظ وضعیت سالن و افرادی که سر پا ایستاده‌اند، قرعه من بدتر است که من آخرین سخنران هستم.

نیکبخت با بیان اینکه می‌شد یک سالن اجاره کرد تامردم سرپا نایستند ادامه داد: من و آقای ساکی بی تقصیریم مسئولین دانشگاه باید فکری بر‌ای برگزاری درست این مراسم می کردند.

نیکبخت: خدارا شکرکه یک لر رفت و یک لر دیگر آمد

وی افزود: من و دکتر ساکی باهم رئیس دانشگاه بودیم سال ۹۲ من رفتم اما آقای ساکی دوباره سمت گرفت و جلوتر رفت حالا آقای ساکی باید بماند و من جلو بروم، البته این تودیع و معارفه‌ها زیاد است مهم اینست چقدر مثبت کار کرده‌ایم.

نیکبخت با بیان اینکه خدارا شکرکه یک لر رفت و یک لر دیگر آمد، افزود: زبان و گویش ما یکی است و فقط لهجه ما متفاوت است لر غیر شیعه ندارد. لر، لر است دیگر؛ چه لر یاسوجی چه ایلام چه کالیفرنیاو چه تگزاس همه یکی هستن.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاریخ لرها بسیار پرافتخار و سراسر مبارزه با ظلم است.

نیکبخت: کسی در انتخاب مدیران داخلی دانشگاه دخالت نکند

نیکبخت در ادامه سخنرانی خود به مباحثی در خصوص لزوم استقلال دانشگاه در تصمیم گیری برای انتخاب مدیران داخلی خود اشاره کرد و صحبت های وی باعث خوشحالی حضار و کف زدن برای او شد.

وی افزود:در دوره ریاست من کسی نمی تواند در مورد بحث های مدیریتی مرکزی دانشگاه دخالت کند، هرچند داشتن هماهنگی و تعامل با نمایندگان، استاندار و دیگر مسئولین لازم است؛ ولی آن ها هم انتظار ندارند ما خارج از نورم عمل کنیم.

وی در پایان قول داد مراسم خداحافظی اش را در سالنی بزرگتر برگزار کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسنا، تاریخ انتشار: 27خرداد1398 ، کدخبر: 38085: www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین