پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره بازگشت کوپن گفت:وزرا در لفافه­ و پنهانی و یواشکی بارها موافقت خود برای اجرایی شدن این طرح را بیان کرده اند اما روی هم رفته رئیس جمهور و دولت چندان اعتقادی به این موضوع ندارد و نگاه رئیس جمهور هنوز محتاطانه است.
شعارسال: غلامرضا تاجگردون در گفتگوی ویژه خبری افزود: بازار این روزهای ارز متاثر از تشکیل بازار متشکل ­ارزی است . آنچه به چشم می خورد این است که قیمت ها در گذر از رقابت در حدی منطقی و پرثبات باقی بماند، گویی ثبات به بازار ارز برگشته است.­ در چند حرکت سیاسی اخیر مشاهده شد­ که تاثیری بر بازار ارز نگذاشت و افزایشی ظریفی پیش آمد که باز­ عقب نشینی صورت گرفت و نرخ ها کاهش یافت.

او ادامه داد: البته­ نباید از سیاست های بانک مرکزی متاثر از تصمیمات دولت و همین طور اثر گذاری آگاهی مردم بر بازار بر حذر بود.

تاجگردون تصریح کرد: با اینکه بانک مرکزی بسیار­ محتاطانه­ عمل می کند اما حرکت رو به جلو خوبی را پیش گرفته و در آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

او در خصوص وضعیت ارز­ 4­هزار و 200­تومانی در بازار و اقتصاد گفت: امروز تقریبا کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دیگر نباید ارز 4 هزار 200 تومانی به شکل و شمایل امروزی در بازار وجود داشته باشد حتی در زمان بررسی بودجه برای داروهای وارداتی سعی کردیم­ این وضعیت را تبدیل کنیم ­البته فردای آن روز نظرمان برگشت چون قیمت دارو با نوسان مواجه شد.

تاج گردون از تصمیمات بعدی برای ارز 4 هزار و 200 تومانی چنین گفت: در قانون برنامه و بودجه سال 98 ، شرایط ارز را طوری تنظیم کردیم که­ مابه التفاوت قیمت در جیب مردم برود . البته چندی قبل مجلس در جلسه ای غیر علنی به موضوعی پرداخت مبنی براینکه کارت هایی­ دوباره به اقتصاد برگردد تحت القاب کوپن­ پیشرفته یا مدرن، در جلسات شورای هماهنگی هم این موضوع مدام به بحث­ گذاشته می شود تا این لحظه نگاه رئیس جمهور به این موضوع بسیار محتاطانه است البته نباید از­ این موضوع غافل بود که تقاضای ارز برای کالاهای وارداتی هر روز رو به افزایش است و این امر علامت خطر ناکی برای سیستم ارزی و بودجه کشور تلقی می شود .اما اگر چنین طرحی مصوب شود می توانیم فشار بر بازار ارز را کاهش و تفاوت ریالی کالاها را­ در جیب مردم واریز کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: وزرا در لفافه­ و پنهانی و یواشکی بارها موافقت خود برای اجرایی شدن این طرح بیان کرده اند اما روی هم رفته رئیس جمهور و دولت چندان اعتقادی به این موضوع ندارد.

تاج گردون گفت: مدتی است که اقلامی همچون گوشت دیگر از ارز 4 هزار و 200 تومانی عبور کرده و این ارز دیگر شامل این کالا نمی شود ما تصمیم داریم اگر مردم می خواهند 10 کیلو برنج بخرند، نحوه واریز به کارت کوپن مدرن طوری باشد که پاسخگوی نیاز 10 کیلو برنج باشد، همانطور که مردم امروز نگران معیشتشان هستند ما هم باید نگران معیشت مردم باشیم البته دولت و شخص رئیس جمهور معتقد است که هنوز به این باور نرسیده که این اقدام اثر­ تورمی­ ندارد و هر وقت به این باور رسیدم اقدام اجرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: در جلسات انجام گرفته بانک مرکزی از آمادگی بانک ها برای فعال سازی عابر بانک هایی به منظور کالا برگ الکترونیکی خبر داده و همزمان وزارت تعاون هم از عرضه گوشت طبق این طرح بعنوان یک اقدام موفق یاد کرده و موضوع مورد بحث و حساس را کالاهای دارویی عنوان کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1398 ، کدخبر: 2035594 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
آقای روحانی کاری کرده همه وزرا ازش می ترسن و نمی تونن اظهار نظر کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
آقای روحانی کاری کرده همه وزرا ازش می ترسن و نمی تونن اظهار نظر کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین