پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار هکتار از باغات این استان ۳۰ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شد.

شعارسال: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار هکتار از باغات این استان ۳۰ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شد.

اردشیر شهرکی اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی در سیستان و بلوچستان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برداشت انگور یاقوتی در این استان از اواخر اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه داشت.

وی با اشاره به ویژگی های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.

شهرکی اظهار داشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می زند، اواخر فروردین میوه اش سبز می شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه های آن هستیم.

وی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سطح زیر کشت انگور یاقوتی استان با هزار و ۸۰۰ هکتار به سیستان اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 2 تیر 1398،کدخبر: 83365257،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین