پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه اخیر این شورا گفت: در این جلسه قرار شد از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران سه قوه در جلسات شرکت کنند.

شعارسال: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه اخیر این شورا گفت: در این جلسه قرار شد از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران سه قوه در جلسات شرکت کنند.

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی با موضوع «گفتمان ضدفلسفه در فلسفه علم» که با حضور جمعی از دانشگاهیان و حوزویان، برگزار شد پس از بررسی نظریات سه فیلسوف علم اروپایی، به تبیین دو نظریه از فارابی و ابن‌سینا در فلسفه علم و طبقه‌بندی علوم پرداخت و در پایان این جلسه که چهارساعت‌ونیم به‌طول انجامید به پرسشهای حضار پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت جلسات شورای انقلاب فرهنگی و این‌که آیا در جلسه‌ای که پس از چندماه تعطیلی بی‌سابقه شورای انقلاب فرهنگی، به‌دستور رهبری تشکیل شد به سؤالات پاسخ داده شد، گفت: جلسه، روی‌هم‌رفته مثبت بود. آن سؤالات هم، سؤال قریب به اتفاق دوستان شورا بود که در این سالها بارها تکرار شد و مسکوت ماند ولی این بار اثر کرد و شنیده شد.

وی افزود: از جمله اینکه؛ چرا برخی مصوبات شورا به‌خلاف قانون، اجرا و حتی ابلاغ نمی‌شود و چرا متقابلاً برخی دستورات تحمیلی نظیر 2030 و کنوانسیون‌های دیگری از جهان سرمایه‌داری در مورد کودک و زن و خانواده و نظام آموزشی و سبک زندگی مردم ما، چراغ‌خاموش و خارج از روال قانونی، ابلاغ و بودجه‌گذاری و اجرا می‌شود؟

ازغدی یادآور شد: تعطیلی شورا و انسداد فضای گفت‌وگو، آن هم در شورایی که فلسفه‌ای جز مشورت آزاد و مباحثه فرهنگی ندارد، قابل تداوم نیست و سؤال و نقد، قدغن نمی‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بحمدالله در این جلسه تصویب شد که اولاً فهرست کامل و دقیقی از مصوبات اجرانشده شورا، تهیه و اجرای آنها آغاز شود، ثانیاً بررسی و چاره شود که مواردی شبیه 2030 و... نه اکنون و نه در آینده به‌ویژه با دور زدن نهادهای قانونی، ابلاغ و اجرا نشود.

وی ادامه داد: مدنیتی که خودش، در ورطه فروپاشی اجتماعی است نمی‌تواند معلم سبک زندگی برای مردم ما باشد. جامعه و خانواده غربی را با مواد نگهدارنده، سرپا نگهداشته‌اند. آن جوامع، زردی گرفته‌اند و می‌کوشند کل جهان را زرد کنند و ما چشم‌بسته به هیچ جا نمی‌رویم به‌خصوص اگر ناکجا باشد. این ملت، سابقه تمدن‌سازی دارد و سبک زندگی تزریقی نمی‌پذیرد.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: در مورد جلسات هم قرار شد ان‌شاءالله از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران محترم سه قوه، در جلسات شورای انقلاب فرهنگی شرکت کنند. همه ما به مسئولیت خود در برابر علم و فرهنگ این جامعه باید عمل کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما اعضای شورا باید در محضر مردم به‌ویژه شما دانشگاهیان، حوزویان، فرهنگیان و نخبگان جامعه پاسخگو باشیم که در شورا چه می‌کنیم و چه نمی‌کنیم. حقیر هم تا وظیفه‌ای بر دوش دارم، ادای وظیفه خواهم کرد.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خبر خوب، توافق جمعی بر پاسخگویی به ملت است که نگذاریم مغولهای تجددزدگی غرب‌باور و تحجرزدگی ایستا، فرهنگ ایران و ایرانی را زیر پا له کنند.

وی گفت: همه ما در این اصول، همفکر و در یک جبهه هستیم و هیچ مسئله شخصی در کار نیست و بنده به‌ویژه برای آقای روحانی دعا می‌کنم که در این شرائط سخت خیانت مکرر و مجرب آمریکا و اروپا و عاقبت تلخ برجام و مشکلات اقتصاد و سیاست خارجی بتواند باری از دوش فرهنگ کشور بردارد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:2 تیر 1398،کدخبر:2039054 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین