پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
غلامرضا گنجی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری در سرسرای فرمانداری زابل از راه اندازی چهار دفتر تسهیل گر و توسعه محلی در سکونتگاه های غیررسمی این شهر خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت حاشیه نشین زابل این تعداد دفتر جوابگوی نیاز ساکنان این محله ها نیستند و باید افزایش پیدا کند.
شعار سال:معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: ۲۶ محله از ۳۹ محله شهرستان زابل با ۴۵ درصد جمعیت این شهر حاشیه نشین هستند به طوری که شهر زابل بیشترین حاشیه نشین نسبت به جمعیت را در سیستان و بلوچستان دارد.

۴۵ درصد جمعیت شهر زابل حاشیه نشین هستند

غلامرضا گنجی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری در سرسرای فرمانداری زابل از راه اندازی چهار دفتر تسهیل گر و توسعه محلی در سکونتگاه های غیررسمی این شهر خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت حاشیه نشین زابل این تعداد دفتر جوابگوی نیاز ساکنان این محله ها نیستند و باید افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: حاکم شدن بیش از ۲ دهه خشکسالی در منطقه سیستان و از بین رفتن بسیاری از مشاغل بویژه در روستاها سبب مهاجرت روستاییان و ایجاد محله‌های حاشیه‌ای در شهر زابل شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: این استان بویژه منطقه سیستان بدلیل همسایگی با کشور افغانستان به عنوان تولید کننده عمده موادمخدر در خط مقدم مبارزه با مواد خانمانسوز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در مرز افغانستان سبب کاهش انتقال مواد افیونی به کشورهای غربی و اروپایی شده است.

فرماندار شهرستان ویژه زابل با اشاره به افزایش حوادث رانندگی در برخی معابر این شهر گفت: پارسال ۱۵۰ نفر در بلوار شهید نوری (حدفاصل میدان یعقوب لیث تا بیمارستان امیرالمومنین (ع)) کشته و زخمی شده اند.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای ترافیک این شهرستان تعدادی سرعت کاه در این بلوار ایجاد شده که پس از اتمام پروژه ساخت و روشنایی میدان رستم تعداد این سرعت کاهها کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دفاتر تسهیل گری سکونتگاه های غیررسمی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک ۱۶ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در سکونتگاه های غیررسمی شهرهای زاهدان، چابهار و زابل راه اندازی شده است.

شمس راهبر افزود: این دفاتر با اعتماد سازی، دارایی سنجی و سرشماری به صورت شبانه روزی در خدمت مردم قرار دارند.

وی اظهارداشت: چهار دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در محله‌های اسلام آباد وحسین آباد، معصوم آباد و باقر آباد، هیرمند شمالی، حسن آباد و قاسم آباد راه اندازی شده است که در فاز نخست هفت هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند.

رئیس دفاتر تسهیل گری سکونتگاه های غیررسمی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دفاتر در فاز دوم در هر محله ۱۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند و تا ۲ سال آینده شناسایی و پس از آن طی سه تا پنج سال توانمندسازی می‌شوند.

وی بیان کرد: «مدیر، کارشناس جامعه شناسی و اجتماعی، مددکاری، اقتصادی، شهرسازی و حقوق» ۶ عضو رسمی هر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی را تشکیل می دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:4تیر1398،کدخبر:83371167،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین