پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به شفافیت حداکثری و ایجاد شرایط مطلوب در جامعه که بسیار نیازمند آن هستیم، کمک فراوانی می‌کند.
شعار سال : داوود محمدی عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: کلیات طرح اعاده به تصویب نمایندگان رسیده و در خصوص جزئیات این طرح هم برخی نمایندگان نظرات متفاوتی داشتند.

وی افزود: علت اینکه برخی نمایندگان به دنبال مسکوت گذاشتن بخش‌هایی ازطرح اعاده اموال بودند آن است که معتقدند باید در خصوص برخی مواد و تبصره‌ها تأمل بیشتری کرد چرا که این طرح بسیار مهم و حساس است.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: من و اکثر نمایندگان مجلس موافق به تصویب رساندن طراح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستیم و به نظر ما این طرح بسیار خوب بوده و قابلیت اجرا دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: طرح اعاده نامشروع مسئولان در راستای شفافیت حداکثری و ایجاد شرایط مطلوب در جامعه که بسیار نیازمند این موضوع هستیم،‌ کمک فراوانی می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: اینکه یک مدیر و مسئول که در جامعه حضور دارد به صورت شفاف اموال و دارایی‌هایش را اعلام می‌کند هم کمک به اوست و هم کمک به جامعه.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد:‌ برخی نمایندگان که بحث مسکوت گذاشتن بخش‌هایی از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را پیشنهاد داده‌اند معتقدند باید زمان بیشتری بر روی برخی مفاد و تبصره‌ها داشت. این در حالی است که اکثر بخش‌های این طرح با آرای بالای نمایندگان به تصویب رسیده است. نمایندگانی که خواهان مسکوت گذاشتن بخش‌هایی از طرح اعاده نامشروع مسئولان هستند با کلیات این طرح موافق هستند و آرای آنان هم کاملا در این خصوص مشهود است.

وی درباره تأثیر تصویب نهایی اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: اجرای این طرح و قانون‌مند شدن آن در کاهش فساد و بازدارندگی از آن بسیار اهمیت دارد.

محمدی گفت: اگر مسئولی در خصوص اموال به دست آمده از راه‌هایی نامشروع غیرقانونی دقت نکند و نهادهای نظارتی هم در این باره به وظایف اصلی خود عمل نکنند به مشکل برمی‌خوردیم این در حالی است که اجرای این طرح در همه جای دنیا مسبوق به سابقه است و ما باید با دقت و سرعت به این موضوع توجه کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جامعه فعلی بسیار ضروری است. این در حالی است که در جامعه اسلامی باید به طور طبیعی این موضوع وجود داشته باشد هرچند که قانون آن هم به زودی تصویب خواهد رسید.

 مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «سازمانی برای نظارت بر اموال مسئولان تشکیل شود» ، «الزام به اعلام رسمی وضعیت تابعیت و فهرست دارایی و اموال کاندیداهای انتخابات و مسئولان ارشد» ، «ایجاد قانونی لازم الاجرا برای اعلام عمومی اموال مسئولین و خانواده های آنها» خواستار پیگیری این موضوع شدند.


شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 11تیر1398 ، کدخبر:13980409000834 : www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
مشکل اصلی این طرح اینکه توسط خود مسئو.لان باید اجرا بشه که اونا هم با هم کنار میان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین