پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
در پی ادامه اعتراضات سراسری مردم آمریکا به خشونت و نژادپرستی پلیس و همچنین تیراندازی‌های مرگبار به نیروهای امنیتی در دالاس، بیش از 100 تن بازداشت شدند.

شعار سال: هزاران تن از فعالان در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت برای آلتون استرلینگ و فیلاندو کاستیل شدند. این دو مرد سیاهپوست در هفته گذشته بر اثر تیراندازی پلیس کشته شدند.

فیلاندو کاستیل در روزهای گذشته در شهر سنت پال در ایالت مینه‌سوتا به ضرب گلوله پلیس کشته شد و آلتون استرلینگ، دیگر مرد سیاه‌پوست هم در شهر باتن روژ، مرکز ایالت لوئیزیانا، از سوی پلیس هدف قرار گرفت و جان داد.

بیشترین میزان بازداشت‌ها در روچستر نیویورک انجام شد. معترضان در آنجا خیابان‌های اصلی را مسدود کردند. این تجمع اعتراضی از 10 شب آغاز شد و اندکی بعد پلیس ضد شورش روچستر شروع به تخلیه مردم از تقاطع‌ها کردند. بر اساس گزارش اداره پلیس روچستر، پس از آنکه جمعیتی متشکل از بیش از 400 تن نیروهای پلیس را محاصره کرده و شروع به سنگ‌پرانی کردند، پلیس بازداشت‌ها را آغاز کرد.

رئیس پلیس روچستر شنبه در کنفرانس خبری خود گفت: تا این لحظه 74 ناقض قانون بازداشت شده‌اند. دو تن هم به مقاومت در بازداشت متهم هستند. هیچ فردی هم مجروح نشده است.

تظاهرات مشابهی هم در لوئیزیانا برگزار شد و مقام‌ها 31 تن از صدها معترضی که مقابل مقر پلیس تجمع کرده بودند، بازداشت کردند. به گفته پلیس، علت بیشتر بازداشت‌ها مسدود کردن مسیر تردد خودروها و تحریک مردم به شورش بوده است.

از زمان کشته شدن این دو سیاه پوست هر شب تظاهرات برگزار شده است و علاوه بر شهرهای ذکر شده در سان فرانسیسکو، دنور، فلوریدا، پیتسبورگ، فیلادلفیا، ساوت لیک سیتی و رودآیلند نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده است.

*مینه‌سوتا

پلیس ایالت مینه‌سوتا نیمه شب شنبه حدود 200 معترضی که سنت پل تجمع کرده بودند، با استفاده از بمب دودزا متفرق کرد. به گفته پلیس، چندین مامور بر اثر اصابت سنگ، مواد آتش‌زا و سایر زباله‌ها مجروح شدند.

یکی از رهبران معترضان از گروه تجمع‌کننده می‌خواست تا به سمت ساختمان فرمانداری حرکت کند. معترضانی از چهارشنبه شب گذشته که فیلاندو کاستیل در جریان تیراندازی پلیس کشته شد، مقابل آن ساختمان تجمع کرده‌اند. اداره پلیس سنت پل در توئیتری اعلام کرد که تعدادی بازداشت شده‌اند اما آمار دقیقی اعلام نکرد.

*لوئیزیانا

مقام‌های ایالت لوئیزیانا در جنوب‌شرق آمریکا اعلام کردند، فعال سرشناس کمپین "زندگی سیاهان مهم است" موسوم به دی‌ری مک‌کسون شنبه شب در جریان اعتراضات در باتون روژ بازداشت شده است. به گفته فعالان، این فرد در حال فیلمبرداری از معترضان بوده است. هنوز علت بازداشت این فعال مشخص نیست.

*کالیفرنیا

صدها تن از معترضان خشمگین از کشتارهای سیاهان به دست پلیس در لوئیزیان و مینه‌سوتا، به خیابان‌های سان فرانسیسکو آمدند و با مسدود کردن چندین جاده و دسترسی به پل سان فرانسیسکو اوکلند را قطع کردند. این اتفاق دو بار در عصر شنبه رخ داد و موجب ترافیک شد. در مرکز کالیفرنیا هم چند صد معترض چندین تقاطع را مسدود کردند.

*کلورادو

حامیان کمپین "زندگی سیاهان مهم است" قصد دارند تا به تحصن در دنور تا سه‌شنبه ادامه دهند و مجموع تحصن خود را به 135 ساعت برسانند. این تجمع اعتراضی از عصر پنج‌شنبه گذشته و ساعاتی پیش از آنکه افسران پلیس در دالاس به دست تک‌تیراندازی سیاه‌پوست به نام مایکا جانسون کشته شود، آغاز شده بود. مردم برای این تحصن‌کنندگان آب و غذا می‌برند.

*فلوریدا

صدها تن از معترضان شنبه در وست پالم بیچ و شهر فورت لادردیل فلوریدا در اعتراض به برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس به خیابان‌ها آمدند و این تجمعات مسالمت‌آمیز به پایان رسید. معترضان شعارهای "عدالت نباشد، صلح نیست" و "دست‌ها بالا، تیراندازی نکنید" سر دادند. معترضان حتی در جریان راهپیمایی خود از مقابل زندان بروارد کانتی رد شدند و زندانیان در حمایت از آنها به شیشه‌ها می‌کوبیدند. عصر شنبه به وقت آمریکا هم سومین تجمع اعتراضی در میامی برگزار شد.

*نیویورک

صدها تن از معترضان در نیویورک هم شنبه در اعتراض به تیزاندازی‌های پلیس در لوئیزیانا و مینه‌سوتا به خیابان‌ها آمدند. آنها شعار "زندگی سیاهان مهم است" و "عدالت نباشد، صلح نیست" سر می‌دادند. بیش از هزار معترض در این اعتراضات شرکت داشتند اما بسیاری از آنها پس از شروع بارندگی محل را ترک کردند. به گفته پلیس، دست‌کم 20 معترض هم بازداشت شدند.

*پنسیلوانیا

معترضان خشمگین در فیلادلفیا به سمت دو حوزه اصلی پلیس در شمال این شهر حرکت کردند و شعارهایی سر می‌دادند. صدها معترض در راهپیمایی شش ساعته روز شنبه حضور داشتند. آنها خواهان متوقف شدن فعالیت پلیس شدند و اعتراضات خود را "آخر هفته خشم" نامیدند. براساس گزارش‌ها، برخی از معترضان به پلیس دشنام می‌دادند و در نزدیکی آنها حرکت می‌کردند. علاوه بر این، تجمع‌های اعتراضی دیگری هم در پیتسبورگ انجام شد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040110494:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
دولت آمریکا بخصوص دولت ترامپ نقش بسیاری را در گسترش نژاد پرستی در آمریکا داشته است ، باید جلوی اقدامات نژاد پرستانه ترامپ گرفته شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین