پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
محمد قمی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بازگشت تمامی تعهدات ایران به قبل از برجام در نهایت به نفع ایران خواهد بود و اروپایی‌ها نادانسته و ناخواسته کاری کرده‌اند که ایران پس از این کار، منافع زیادی خواهد برد.
شعار سال:عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بازگشت تمامی تعهدات ایران به قبل از برجام در نهایت به نفع ایران خواهد بود و اروپایی‌ها نادانسته و ناخواسته کاری کرده‌اند که ایران پس از این کار، منافع زیادی خواهد برد.

محمد قمی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره گام دوم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گفت: آمریکا شیطان بزرگ است و هر چه مشکلات در دنیا (اروپا، آفریقا و آسیا) وجود دارد زیر سر ایالات متحده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها متاثر از آمریکا هستند افزود: اروپا تاکنون اقدام عملی در خصوص برجام انجام نداده و به تعهداتشان در حد شعار عمل کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه کاملا مشخص است که در برابر هر کار غلطی که آنها خواستند بکنند نباید سکوت کرد تصریح کرد: ایران به عنوان یک طرف برجام در حالی که آمریکا به صورت ناجوانمردانه از زیر بار تهداتش شانه خالی کرد نمی‌تواند اجرا کننده یک طرفه تعهدات باشد.

وی افزود: آمریکا با اروپا در زمینه برجام کاملاً هماهنگ بوده و اگر عملی را در تعهدات مشاهده نمی‌کنیم به همین دلیل است.

قمی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرامین رهبری و تکلیف گذاشته شده مجلس بر دوش ملت باید اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس اظهار داشت: اعلام شعار اروپایی‌ها به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد و آنها باید به تعهدات‌شان عمل کرده و آن را اجرا کنند در حالی که ما به تعهدات خود در فرجام عمل کرده و ایران باید آنرا به عینه مشاهده کند.

وی تصریح کرد: ایران در پی عدم ایفای وظایف اروپا به برجام، خود را محق می‌داند اقدامی کند این در حالی است که ایران نشان داده تنها حرف نمی‌زند بلکه اقداماتش قاطعانه است.

قمی خاطرنشان کرد: ایران بارها نشان داده به تعهدات خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و معاهدات به صورت کامل انجام داده‌ است. ضمن اینکه وزارت خارجه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این عمل به تعهدات را تایید کرده است.

وی گفت: چون اروپا به تعهداتش درباره برجام اهمیتی نمی‌دهد ایفای وظایف ما هم پایان پذیرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اروپا به تعهداتش عمل نکرده و ایران نمی‌تواند یک طرفه به عمل به تعهداتش ادامه دهد. ضمن اینکه وقتی آمریکایی‌ها تحریم‌های ظالمانه‌ای را آغاز کردند ایران هم نمی‌تواند ساکت بنشیند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی مهلت ۶۰ روزه‌ای را به اروپایی‌ها داده است در حالی که ما بارها به آنها مهلت داده بودیم تا به تعهداتشان عمل کنند.

قمی گفت: مهلت اروپایی‌ها به اتمام رسیده است اما به جز چند سفر مسئولین اروپایی به کشور ما چیز دیگری از آنها ندیده‌ایم در حالی که آنها باید در راستای منافع بانکی و نفتی مربوط به تحریم‌ها اقداماتی را انجام می‌دادند.

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: اروپایی‌ها در حد شعار و حرف درباره تعهداتشان نسبت به ایران در برجام حرف زده‌اند اما تهران چیزی را در عمل و اقدام از سوی آنها ندیده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی در چند روز آینده تغییراتی اساسی در ایفای تعهداتش در برجام اتخاذ خواهد کرد مانند اینکه تولید آب سنگین را افزایش داده و آنرا نخواهد فروخت و درصد غنی‌سازی اورانیوم را به بالای ۳.۶۷ درصد خواهد رساند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود: بازگشت تمامی تعهدات ایران به قبل از برجام در نهایت به نفع ایران خواهد بود و اروپایی‌ها نادانسته و ناخواسته کاری کرده‌اند که جمهوری اسلامی پس از این کار از آن منافع زیادی خواهد برد.

وی گفت مردم ایران معتقد به خدا و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و ولی امر مسلمین است و بر همین اساس با کمک اهل بیت کارهای خود را پیش برده و حرف‌هایی را که بیان می‌کند اجرا هم می‌کند لذا اروپا و آمریکا بیشترین متضرر اقدامات ایران خواهند بود.

قمی تصریح کرد: اروپایی‌ها اگر تعهدات خود را انجام دهند ما آماده‌ایم به تعهدات قبلی خود بازگردیم ولی اگر باز هم اجرای تعهداتشان در حد شعار باقی بماند گام‌های بعدی جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملت برداشته می‌شود و از هیچ کس هم اجازه نگرفت و نخواهیم گرفت و به امید خداوند کارهای دیگر را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی با پشتیبانی ملت کارهای خود را دنبال خواهد کرد و از هیچ قدرتی هم نمی‌هراسیم راه حق خود را ادامه خواهیم داد.
مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «آیا اجرای اینستکس متناسب با تعهدات بی حد و شمار ایران در برجام است؟» ، «پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در مقابل اقدامات آمریکا و اروپا در نقض برجام» ، «گام دوم «نه به برجام»، غنی سازی ۶۰ درصد» خواستار پیگیری این موضوع شدند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:14تیر1398،کدخبر:13980413000678، www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین