پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
یکی از تخصص های ما «زدن دکانِ دو نبشِ فصلی» و پایین کشیدن کرکره همین دکان پس از انتخابات است، دوستان وقتی فهمیدند «جمنا» مغازه ای نیست که بتوان در آن کاسبی کرد، مغازه دیگری برای کسب رای در انتخابات افتتاح کردند.
شعار سال: روزنامه نگار اصولگرا گفت: یکی از تخصص های ما «زدن دکانِ دو نبشِ فصلی» و پایین کشیدن کرکره همین دکان پس از انتخابات است، دوستان وقتی فهمیدند «جمنا» مغازه ای نیست که بتوان در آن کاسبی کرد، مغازه دیگری برای کسب رای در انتخابات افتتاح کردند.

«محمد مهاجری» در پاسخ به پرسشی درباره تمایل نداشتن اصولگرایان به کار جمعی و تشکیلاتی اظهار داشت: اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان اراده قوی‌تری برای کار جمعی دارند اما مشکل این است که اختلافات درونی آنها همانند اصلاح طلبان خیلی گسترش یافته است.

وی افزود: اصولگرایان تصور می‌کنند چون جناح اصلاح طلب و اعتدال گرا به دلیل حمایت از دولت تضعیف شده است؛ مردم «عاشقانه» به پای صندوق‌های رأی می‌روند و به آنها رأی می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در واقع آنها خود را پیروز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌دانند و به شکل طبیعی هرکس که خود را از اکنون پیروز بداند در پی وزن کشی سیاسی می‌رود.

مهاجری ادامه داد: هرکس می‌خواهد وزن خودش را به رخ دیگران بکشد و بر اساس آن سهم خود را مطالبه کند.
وی درباره سخنان روز پنج شنبه «بهزاد نبوی» مبنی بر اینکه «اگر اصلاح طلبان نباشند اصولگرایان به جان هم می افتند»، گفت: این تعبیر هم درست و هم ناقص است. این موضوع درباره جناح اصلاح طلب هم صدق می‌کند و حتی بدتر از اصولگرایان هستند.

این روزنامه نگار اصلاح طلب همچنین گفت: اینکه کانال حامی رئیس دولت‌های نهم و دهم، شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب را مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) ناکام دانسته است باید بگویم مواضع این جناح ارزش بررسی ندارد و صرفاً به دلیل اینکه حضور داشته باشند، این تحلیل‌های بی ربطی را ارائه می‌کنند.

مهاجری در پاسخ به اینکه آیا اختلافات میان اصولگرایان را نقد درون جریانی است، تاکید کرد: حرف‌های روشنفکری نزنید! این حرف‌ها چیست؟ این دعوایی درون جریانی است. نو اصولگرایی قالیباف مانند مغازه‌ای در «راسته بازار» است تا به سایر مغازه‌ها بگوید «جنس نو» عرضه می‌کند. اصولگرایی نقد درون جریانی یا تشکیلاتی ندارد ما در کل راحت تر از آن چیزی که فکر می‌کنید هستیم!

وی ادامه داد: در تهران قدیم، بِرندهایی چون چلوکبابی «صداقت» وجود داشت. اگر کسی می‌آمد مغازه تازه ای می‌زد، عنوان بِرند شناخته شده قبلی را تغییر می‌داد و نام مغازه اش را «صداقت نو» می‌گذاشت. در واقع نو اصولگرایی هم از این نوع و مغازه‌ای مقابل مغازه قبلی است.

سردبیر خبرآنلاین بازار اصولگرایی و اصلاح طلبی را کاسبی دانست و اظهار داشت: هر دو جناح از روش سنتی مغازه داری استفاده می‌کنند و حتی تحلیل‌های آنها نه علمی بلکه با «چرتکه» انجام می‌شود.

مهاجری درباره سخنان خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران خطاب به دولت مبنی بر اینکه «اگر قفل‌ها با کلید باز نمی‌شود دست کم با چکش باز کنید»، اظهار داشت: همیشه ما اصولگرایان با چکش قفل‌ها را باز می‌کردیم، این بار هم بیاییم باز کنیم. اگر مشکلات با چکش باز می‌شد در این ۴۰ سال چرا باز نکردیم؟ چکش اگر روش منطقی بود مردم به این روش رأی می‌دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار: 17 تیر 1398، کدخبر: 83384503 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
آقای مهاجری در اصل اصلاحطب فقط داره ادای اصولگراها رو در میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین