پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
محمد مهاجری عضو شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین در یادداشتی در وبلاگش از سفر محمدجواد ظریف به سوریه نوشته است.
شعارسال: آنها که می گویند کربلا بی زینب ماندنی نشد با آنکه درست می گویند حق او را ادا نمی کنند.

شاید ما عاشقان حسین با آن امام رودرواسی داریم که بزرگترین قهرمان کربلایش می شناسیم، و گرنه کیست که اعتراف نکند زجر و زحمتی که زینب کشیده است به تنهایی با زجرهای همه شهیدان و اسیران کربلا برابری می کند.

سکه شهادت را بنام حسین (ع) زده اند اما او همین شهادتش را مدیون زینب است. نه از عصر عاسورا که از همان دوره کودکی که مادر قصه کربلا را در گوشش زمزمه کرده. همان وقت‌ها زینب (س)دانسته است که حسین عصر روزی که اشک ملائک سرازیر می شود باید دستش را بر ای ماندنی کردن خدای عاشورا به زانو بزند و با ذکر یا حسین به دمشق برود و نام حسین و فرزندانش را برای ابد بر سینه تاریخ بکوبد.

سفری که اهمیتی بسیار دارد

ظریف که وارد هواپیما می شود معلوم است که انتظار برای پرواز به پایان رسیده. خوش و بش او با خبرنگاران با لبخند همیشگی اش همراه است. سفر به دمشق گویا به دعوت بشار اسد است. با مرور سریعی که در بعضی کانالهای فضای مجازی می کنم چند خبر و تحلیل را می بینم. تقریبا همه می خواهند خاطره حضور اسد در تهران و استعفای ظریف را یادآوری کنند . استعفای پر سروصدایی که گستره حرف زدن درباره اش از خصوصی ترین و محرمانه ترین محافل تا بزرگترین رسانه های دنیا کشیده شد.

برخی از مخالفان ظریف قندتوی دلشان آب شد که او می رود و کار می افتد دست ما و دوستانمان. اما سایر مخالفان با همه انتقاداتی که از او داشتند بقای او در سمت وزیر امور خارجه را عامل آرامش کشتی سیاست خارجی ایران دانستند و از او خواستند به دفتر کارش برگردد.

جمعی هم البته از موضعی متفاوت معتقد بودند ظریف باید برود و دست دولت و نظام را در پوست گردو بگذارد و....

صرفنظر از تحلیلهای چپ و راست و موافق و مخالف استعفای ظریف این نکته خودش را بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد که ظریف همچنان دارای پایگاه بین مردم و مدیریتهای عالی نظام است. آنجا که سردار سلیمانی پای ظریف ایستاد گوشی دست خیلی ها آمد.

حالا ظریف به دیدار همان رییس جمهوری می رود که دیدار نکردنش با او در تهران و سپس استعفایش،تیتر اول رسانه های کوچک و بزرگ دنیا شد

در طول پرواز

سفر با دعایی که مهماندار می خواند شروع می شود. با اوج گرفتن هواپیما عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه که هنوز امضای نامه انتصابش خشک نشده از قسمت اعیان نشین هواپیما به بخش فقیرنشین می آید. او را بارها در جاهای مختلف دیده ام. همچون همیشه خوشرو و شوخ و خندان. انگار هنوز تکبر پست جدید سراغش نیامده!همکاران رسانه ای داخل هواپیما خوشبین اند و با قاطعیت می گویند او مثل گذشته فروتن خواهد ماند.

لحظه ورود

ظریف هنگام ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال معاون وزیر خارجه گرفت.

وزیرخارجه در جمع خبرنگاران در باره هدف از سفر به سوریه آن را واکنشی به اقدام رییس جمهور امریکا خواند و گفت اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن الحاق منطقه اشغالی جواان به اسراییل یک اقدام نادرست و خلاف حقوق بین الملل و ناقض حقوق ملت سوریه بود. بنا براین به سوریه آمده ام تا با هماهنگی کشورهای مترقی و مذاکره با مقامات سوری در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.

برنامه آقای وزیر

ظریف پس از توقف کوتاه عازم حرم حضرت زینب شد و بارگاه ملکوتی بانوی کربلا را زیارت کرد.

وزیرخارجه کشورمان سپس به کاخ ریاست جمهوری سوریه رفت تا با بشار اسد دیدار کند.

مذاکره با نخست وزیر و وزیرخارجه سوریه نیز از برنامه های امروز عصر ظریف است.

ظریف و هیات همراه در ساعات پایانی امروز دمشق را به سمت آنکارا ترک می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1398 ، کدخبر: 1250701 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین