پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری رسمی وارد دمشق شد و مورد استقبال رسمی فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.وی بیان داشت که برای اجرای توافقات میان دو کشور به سوریه سفر کرده‌ است.
شعار سال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری رسمی وارد دمشق شد و مورد استقبال رسمی فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

ظریف در تشریح اهداف سفرش به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: برای هماهنگی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین اجرای توافقات صورت‌گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور به سوریه سفر کرده‌ام، و با همین اهداف نیز سفری به ترکیه خواهیم داشت.

وزیر خارجه کشورمان در توضیح اهداف سفرش گفت: با توجه به تحولات در منطقه مخصوصا سیاست‌های خصمانه ایالات متحده که بعد از شکست‌های پی‌در‌پی میدانی و شکست‌های سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه و در دنیا شکل گرفته به خصوص اقدامات غیرقانونی آقای ترامپ در اعلام پذیرش الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی، یا اعلام پایتختی قدس شریف و بعد از آن اقدام بسیار ابلهانه‌، غیرقانونی و بی‌سابقه که آمریکایی‌ها کردند در اعلام سپاه به عنوان یک گروه تروریستی نیاز هست که تمام تلاش‌ها در منطقه برای پیگیری پیروزی‌های میدانی، هماهنگی سیاست‌های کشورهای منطقه و همینطور طراحی برای پیشبرد برنامه گفتگوها در سوریه به منظور رسیدن به راه‌حل سیاسی بعد از پیروزی‌های میدانی انجام شود. در این زمینه این سفر طراحی شده در حوزه روابط بین‌المللی و بعد از اینجا هم سفر به ترکیه را خواهیم داشت.

ظریف در ادامه افزود: همینطور گفتگوهایی بین مقامات عالی ایران و سوریه در جهت همکاری‌های دوجانبه شکل گرفته است، اعم از همکاری‌های اقتصادی و سایر حوزه‌های مختلف همکاری بین ما و سوریه که نیاز است امروز پیگیری شود. هم در ملاقات با جناب آقای بشار اسد و هم در ملاقات با جناب آقای نخست وزیر و ملاقات با وزیر محترم خارجه و دیگر مقامات سوری این طیف بحث‌های مختلف انشالله بررسی خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات سوری قرار است به ترکیه نیز سفر کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:27فروردین 1398،کدخبر:1990509،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین