پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
مهم این نیست که ترکی فیصل یکی از اعضای خاندان آل سعود و از مسئولین سابق رژیم سعودی در دیدار با منافقین از واژه مرحوم درباره رجوی ملعون استفاده کرده است.

شعار سال: به نقل از اتاق خبر24 مسعود رجوی سرکرده جنایتکار منافقین که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جنایات زیادی را علیه مردم و کشور مرتکب شد، در دوران جنگ تحمیلی به صدام خوش خدمتی های زیادی کرد و البته بر خیانت های خود و گروهک جنایتکارش به ایران و مردم افزود.

اکنون سال هاست که خبری از این جنایتکار و خائن نیست.هر از گاهی خبری از مرگ او منتشر می شود اما صحت و سقم آن با شک و تردید همراه است.

او به درک واصل شده باشد یا همچنان به زندگی کثیف خود ادامه می دهد یا نه اهمیتی ندارد، مهم ائتلافی است که آل سعود با منافقین علیه ایران شکل داده اند.

مرگ ملک عبدالله راه را برای آشکارتر شدن دشمنی های آل سعود علیه ایران بازتر کرد.

عربستان سعودی تکلیف خود را با ایران روشن ساخت اما، ما همچنان در انتظار روزنه ای یا جرقه ای مانده ایم تا شاید بتوان این چینی شکسته و در واقع تکه تکه شده روابط را بند زد.

باید باور کرد و پذیرفت که بازگشت روابط دو کشور حتی به حالت عادی هم اگر نگوییم محال و غیر ممکن است، اما می توان گفت که بسیاردشوار خواهد بود. تغییر سیاست های آل سعود علیه ایران و کنار گذاشتن دشمنی آنها علیه ایران ناشدنی است مگر آن که این رژیم سرنگون شود و آنگاه است که می توان دوباره به احیای روابط اندیشید و اقدام کرد و البته چنین انتظاری دور از دسترس نیست.

در چنین برهه و شرایطی مسئولین دستگاه دیپلماسی و دولت هم باید تکلیف خود را با عربستان روشن کنند، برای این که یک راهبرد دقیق و صحیح در قبال اقدامات آل سعود علیه ایران تدوین شود، نیازمند همفکری و هم اندیشی در صدر مقامات ارشد کشور است.

چگونگی رفتار و برخورد با چنین رژیمی که شمشیر را از رو بسته است، قاطعیت، اقتدار، جسارت، بی پروایی و البته درایت نیاز دارد.

اکنون که سعودی ها، دوستی دیرینه خود را با منافقین آشکار کرده اند، زمان طلایی مناسبی است تا ایران با بهره بردن از این اقدام، سیاست های خود را به گونه ای پیاده و اجرا کند که باعث اقدام نابخردانه این رژیم علیه ایران شود.

جمهوری اسلامی ایران از هر لحاظ آماده پاسخ تند و قاطع به رفتاری است که احتمال زیاد می رود از سوی سعودی ها سر بزند.

سران و حکام سعودی از منافقین به عنوان مهره های خود استفاده می کنند تا شاید بتوانند اقدامات کور تروریستی را سازماندهی کنند. تاکنون کمک های مالی سعودی ها به منافقین انجام می شده است و از این پس این کمک ها افزایش هم خواهد یافت.

امکان اعزام نیروهای منافقین مستقر در فرانسه به سوریه بسیار زیاد است. ترکی فیصل در سخنرانی خود در پاریس و در جمع منافقین سخنان بسیار تند و تهدید آمیزی را علیه ایران بر زبان راند.

در آن نشست پاریس، جماعتی غیر ایرانی هم دیده می شدند که به زبان عربی شعار سر می دادند. هر چند آنهایی هم که در جرگه منافقین خود را ایرانی می پندارند، ایرانی نیستند.

در هر حال شعارهایی به زبان عربی علیه ایرن سر داده می شد که شاخص ترین آن شعار امیدواری به سرنگون شدن نظام بود،« الشعب یرید اسقاط نظام» ترکی فیصل هم با این شعار همراهی کرد و گفت:«من هم خواهان تغییر نظام در ایران هستم

رضایت منافقین از موضع ترکی فیصل که تا پیش از این رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود، نشان از عمق روابط این دو با هم دارد.

چنین اتفاقی باعث می شود تا خشم مردم ایران از منافقین زنده و بیشتر شود و البته نفرت دیرینه ای که از آل سعود داشتند افزون گردد.

اکنون همه مردم ایران متفق القول هستند که با آل سعود مدارا کردن جایز نیست. این رژیم نیازمند دریافت یک پاسخ هوشمندانه از سوی ایران است که حتی متوجه نشود از کجا خورده است.

دست به یکی کردن سعودی ها با منافقین و آشکار شدن این روابط، از مرگ سرکرده منافقین اهمیت بیشتری دارد. نباید این خبر باعث شود که بر روی یک جنازه ای که سال ها پیش از این به درک واصل شده است، متمرکز شد.

اکنون نکته مهم تدارک عربستان با همکاری منافقین علیه ایران است که با حمایت دولت فرانسه هم همراه گشته است.

هر چند دولت فرانسه این گروهک جنایتکار را تروریستی نمی داند و برگزاری نشست منافقین در پاریس را حمایت از آزادی بیان معرفی می کند، اما همگان می دانند که این تنها یک ژست بد ترکیب برای فرانسه است.

اقدام دولت فرانسه در میزبانی از یک گروه جنایتکار که پرونده سیاه جنایات آن آبرویی برای آنها باقی نگذاشته تنها حمایت از ترور و تروریسم است نه آزادی بیان. اگر توطئه های منافقین علیه ایران، آزادی بیان تلقی می شود، پس باید اقدامات تروریستی در فرانسه را هم که باعث کشته شدن صدها شهروند فرانسوی شده اقدامی ازادانه از سوی تروریست ها تلقی کرد. چرا دولت فرانسه با اقدامات تروریستی علیه خود مبارزه می کند؟

آیا نمی توان اقدام دولت فرانسه را در حمایت از گروهک تروریستی منافقین و اجازه برگزاری نشست و همایش ضد ایرانی با محوریت سرنگونی جمهوری اسلامی نقض توافق هسته ای از سوی فرانسه دانست؟

اگر مسائلی همچون موضوع آزمایش و پیشرفت های موشکی ایران که هیچ ارتباطی با برجام ندارد، نقض آن است، توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران هم نقض برجام است.

دشمنان برای فشار بیشتر به ایران گزینه های زیادی را در دستور کار خود دارند، فشارهای سیاسی و اقتصادی همچنان پابرجاست و از سوی دیگر فشارهای امنیتی نیز به آن افزوده شده است.

گرچه اوضاع امنیتی با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی مناسب است، اما مخدوش کردن امنیت در داخل یکی از سیاست هایی است که از سوی دشمنان دنبال می شود. بحرانی جلوه دادن اوضاع داخلی خواسته آنها است.

گروه های ضد ایرانی با همراهی سران برخی کشورها از جمله آل سعود و فرانسه دست به کار شده اند تا شرایط اجرای تعهدات خود را در برجام دشوارتر سازند. آنها به هیچ عنوان توقع و انتظار نداشتند که ایران با نرمش خود تن به توافق هسته ای بدهد.

اکنون که زمان اجرای تعهدات آنها در قبال ایران فرا رسیده، دستانشان برای اجرا می لرزد. برای همین سعی دارند تا شرایط را برای ایران سخت تر کنند.

سخنانی که ترکی فیصل در جمع منافقین در فرانسه بیان کرد، اعلام جنگ رسمی با ایران است. شاید این جنگ در حال حاضر به خاطر وحشتی که سعودی ها از واکنش و پاسخ ایران دارند، به رو در رویی مستقیم نکشد، اما غیر مستقیم و البته رسمی این نبرد هم اکنون وجود دارد.

سوریه و عراق، بحرین و یمن، صحنه درگیری هایی است که آل سعود آن ها را راه انداخته است. حمایت های این رژیم از تروریست های تکفیری در عراق و سوریه، حملات گسترده به مردم مظلوم یمن و سرکوب خونبار مردم بحرین، همه نشانه اعلام جنگ سعودی علیه ایران است.

اگر یک ضرب شصت به منافقین و عربستان نشان داده شود، مناسب باشد، مثلاً باردیگر کمپ لیبرتی هدف چند موشک قرار گیرد. البته این بار موشک های قوی تر و مخرب تر. اصلا با خاک یکسان شود و اثری از منافقینی که در آن هستند باقی نماند. در هر حال که دشمنی های سعودی صهیونیستی را پاسخ انقلابی نیاز است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 21 تیر 95 ، کد مطلب: 196046:www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین