پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
محمد محمودی شاه نشین گفت: شورای شهر هرچه سریع تر مقررات مربوط به استفاده از تاکسی های اینترنتی را تنظیم کند.

شعارسال: محمودی گفت: وظیفه سازمان تاکسیرانی هم نظارت بر تاکسیرانی و هم تنظیم بازار تاکسیرانی می باشد که این وظایف بر عهده شورای شهر و شهرداری می باشد. استفاده از تاکسی های اینترنتی پدیده جدیدی است که هم نیازمند تدوین قانون می باشد و هم لازم است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند، زیرا بهره گیری از این نوع از حمل و نقل به واسطه سهولت در حمل و نقل و تعیین مسیر و تاکسی خالی و امنیت حاصل از آن قابل توجه می باشد.

محمودی شاه نشین تاکید کرد: شورای شهر تهران هرچه سریع تر باید ضوابط و مقررات مربوط به استفاده از تاکسی های اینترنتی را تنظیم کند و دستگاه های مربوطه یعنی سازمان تاکسیرانی و سازمان نظارت بر تاکسیرانی با همکاری نیروی انتظامی می توانند در اجرای این طرح سهیم باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در رابطه با نقطه ایده آل حضور و فعالیت تاکسی های اینترنتی، ضمن تاکید بر لزوم داشتن شهر هوشمند، افزود: داشتن شهر هوشمند، مسئله ای است که تمام دنیا به سمت آن در حرکت هستند و منظور از هوشمندی این است که با استفاده از تاکسی های هوشمند و اینترنتی می توان به راحتی مقصد خود را تعیین کرده، با ارزیابی قیمت و شناسایی شخصی که راننده تاکسی است از آسیب هایی که به مسافرین وارد می شود می توان جلوگیری کرد. و در واقع امنیت شهروان را مد تامین نمود.

محمودی با ذکر نکات منفی تاکسی های شهری و غیر هوشمند ابراز داشت: تاکسی های معمولی و شهری پاسخگوی حمل و نقل شهری و عمومی نمی باشند و علاوه بر این ها امنیت ناشناخته، قیمت های نامشخص و عدم ثبت و ضبط اینکه چه مسافری را به کجا خواهند برد، از نقاط ضعف تاکسی های شخصی می باشد. بنابراین اگر از دنیای هوشمند غافل شویم، حقیقتا در حق مردم جفا کردیم.

محمودی شاه نشین در رابطه با اینکه چنانچه تاکسی های اینترنتی زیر نظر شهرداری باشند از مشکلات تاکسی های شهری بهره مند می شوند با ذکر این نکته که بایستی تاکسی های اینترنتی دارای متولی باشند، افزود: در تمام دنیا شهرداری ها متولی این امر می باشند و قطعا تاکسی های اینترنتی موظفند با هماهنگی شهرداری ها فعالیت کنند، ضمن اینکه باید توجه داشت که عملکرد تاکسیرانی ها در کنار نقاط منفی، همواره نقاط مثبتی هم داشته اند که می توان از آنها برای این موضوع بهره گرفت. نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس، در پایان افزود: نمی توان یک سازمان، دستگاه و یا نهاد دیگری را برای حل این مسئله ایجاد کرد زیرا نه قانون اجازه این کار را می دهد و نه به صلاح کشور می باشد که در کنار ارگانی مثل شهرداری، سازمان جدیدی را برای حمل و نقل تاسیس کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 20تیر1398 ، کدخبر: 20190711130626031: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
این تاکسی های اینترنتی خیلی خوب هستن و هیچ حایی معطل ماشین نمیمونی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین