پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
عملکرد روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس این روزها با حاشیه های زیادی روبروست اما در میان تمام این حاشیه‌ها بعضا هزینه‌هایی صورت می‌گیرد که هیچ گونه شباهتی به رعایت بخشنامه وزیرنفت و البته پس از آن بخشنامه ربیعی در خصوص کاهش هزینه های غیرضروری ندارد.

شعارسال: جعفر ربیعی در تاریخ ۱۸ آذرماه سال ۹۷ طی بخشنامه ای با موضوع صرفه جوئی در هزینه های غیرضروری و پیرو بخشنامه مورخ ۲/۵/۹۷ وزارت نفت خواستار رعایت دقیق مدیریت و کاهش هزینه های غیرضروری و کم تاثیر در عملکرد شرکت ها شده است.

نکته قابل تامل این است که روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس کمتر از ۶ ماه پس از ابلاغ این بخشنامه در تاریخ ۲۸/۲/۹۸ طی نامه ای با موضوع صورتحساب "تهیه و تدوین مستند شعله های تاریک" خواستار موافقت با پرداخت مبلغ ۹۰۴.۷۰۰.۰۰۰ ریال( نهصد و چهار میلیون و هفتصد هزار ریال) در وجه یک شرکت شده است و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس چنین هزینه ای را مصداق هزینه های غیرضروری و کم تاثیر در عملکرد شرکت‌ها تشخیص نداده است.

این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند: "به نظر می‌رسد آنچه در راستای صرفه جوئی و کاهش هزینه ها باید صورت گیرد مربوط به کارگران و کارکنانی است که هیچگونه نسبتی با تیم جدید هلدینگ خلیج فارس ندارند. زیرا در شرایط فعلی یک ارزیابی ساده می‌تواند بخوبی نشان دهد ساخت چنین مستندهایی حتی در صورت تهیه و پخش از پرمخاطب ترین شبکه های سیما در حال حاضر چه مقدار تاثیرگذار می‌باشد.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، شاید بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره برای صرفه جوئی در هزینه‌ها فقط برای بازی با افکار عمومی باشد تا صرفه جوئی که قرار است اقتصاد کشور را تحت تاثیر قراردهد. این هزینه ها در حالی صورت می‌گیرد که به اذعان وزیرنفت مجموعه نفت برای پرداخت حداقل حقوق ماهانه کارگران و کارمندان خود دچار مشکل است. حال شاید بد نباشد مخاطبان محاسبه ای کوچک داشته باشند تا بتوان متوجه شد با محاسبه حداقل حقوق بنابر قانون کار با مبلغ فوق در یکماه حقوق چند کارگر تامین اعتبار می‌شود؟



مستند شعله های تاریک یک مستند ملی است/نفتی ها اراجیف می گوید


سایت خبری نفتی ها ساخت مستند پروژه ملی در کشور را کوچک میخواند و این نشان دهنده درک ضعیفش از فعالیت های روابط عمومی است.

سایت خبری نفتی ها که پس از عزل عادل نژاد سلیم دشمن اصلی ربیعی شده است، صبح امروز با انتشار خبری با عنوان (اندر حکایت بازی بخشنامه های صرفه جوئی در روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس/ با حدود ۱۰۰ میلیون تومان تنها یک مستند بسازید!) را منتشر میکند.

نکته ای که حائز اهمیت است، این وب سایت بدون در نظر گرفتن اهمیت جمع آوری گازهای فلر و محیط زیست و بدون توجه به اینکه این پروژه یک پروژه ملی محسوب میشود و دارای اهمیت بالایی برای تاریخ صنعت نفت ایران است که برای اولین بار در کشور درحال اجرامی باشد را بگونه ای تخریب کرده است که ذهن خواننده خبر را از اهمیت این پروژه دور میکند.

به گفته کارشناسان این وب سایت خبری که همیشه مخالف وزیر نفت و هلدینگ خلیج فارس است اخبار را بگونه ای منتشر میکند که حقایق و پیشرفت ها را در دید مخاطب منفی نشان دهد و همین نوع عملکرد، این وب سایت را در دید مخاطبان و مدیران نفت ضعیف نشان داده است.

حال آیا بهتر نبود سایت مذکور بجای تخریب دروغین روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس  به ساختن یک مستند تاریخی در صنعت نفت می پرداخت؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار: 24تیر1398، کدخبر: 16083: naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین