پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
عضو انجمن کارفرمایی پتروشیمی گفت: صادرات طبق روال قبل انجام می‌شود و اعمال تحریم مشکلی در محصولات پتروشیمی بوجود نیاورده است، در زمینه نقل و انتقال پول هم مشکل حادی وجود ندارد.
شعارسال: پرویز صحاف‌زاده درباره کمبود عرضه کود اوره از سوی پتروشیمی‌ها اظهار داشت: موضوع کمبود مربوط به مصوبه‌ای است که بر اساس آن باید قیمت طبق نرخ‌های پایه بورس تعیین شود و نه قیمتی که تا کنون سوبسیدی تعیین می‌شد.

وی افزود: قرار است شرکت‌های پتروشیمی کود اوره را بر پایه نرخ بورس تحویل دهند و کاهش عرضه فقط به همین دلیل است.

عضو انجمن کارفرمایی پتروشیمی با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در کود اوره نداریم، تصریح کرد: قمیت پایه بورس تاکنون 660 تومان بوده اکنون بر اساس نرخ 1400 تومان است.

وی درباره عرضه پت هم گفت: در خصوص عرضه این محصول هم کمبودی وجود ندارد و مازاد هم داریم.

صحاف زاده در ادامه درباره صادرات محصولات پتروشیمی بعد از اعمال تحریم خاطرنشان کرد: صادرات طبق روال قبل انجام می‌شود و از این نظر مشکلی در محصولات پتروشیمی نداریم در زمینه نقل و انتقال پول هم مشکل حادی وجود ندارد.

اخیرا مسئولین وزارت کشاورزی اعلام کردند: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری می‌کنند و اعلام کرده‌اند که کود اوره را صرفاً براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد. اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان خواهد شد. با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش معنادار تقاضا برای کودهای کشاورزی به ویژه کود اوره، عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان را به ویژه در مناطق سیل زده با مشکل جدی مواجه کرده و باید هر چه سریع تر برای آن چاره اندیشی شود و قید فوریت فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی از سرگرفته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 27 تیر 1398 ، کدخبر: 783940 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
باز خداروشکر پتروشیمی هامون صادرمیشه وگرنه سنگگاز میزدیم دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین