پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی گفت: ۵۰ درصد از نیاز بازار چوب از طریق واردات بویژه از کشورهای گرجستان و روسیه تامین می‌شود. اسماعیل الهیان رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی درباره بازار چوب اظهار کرد: هم‌اکنون فروش محصولات چوبی کاهش نیافته و حتی احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد.

شعارسال: رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی گفت: ۵۰ درصد از نیاز بازار چوب از طریق واردات بویژه از کشورهای گرجستان و روسیه تامین می‌شود.

اسماعیل الهیان رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی درباره بازار چوب اظهار کرد: هم‌اکنون فروش محصولات چوبی کاهش نیافته و حتی احتمال افزایش قیمت نیز وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی تصریح کرد: ۵۰ درصد از نیاز بازار از طریق محصولات وارداتی و ۵۰ درصد مابقی از طریق تولید داخلی در کشور تأمین می‌شود.

الهیان با تاکید بر اینکه ماشین آلات مورد نیاز در این صنف به طور کامل وارداتی است، اظهار کرد: به دلیل اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت ماشین‌آلات، دستگاه‌های جدید و به‌روز به کشور وارد نشده است در نهایت مجبور به تعمیر ماشین‌آلات قدیمی در این فرآیند هستیم که قطعات یدکی و مصرفی آن‌ها به دلیل عدم دسترسی آسان دارای قیمت تمام شده بالایی است.

وی با اشاره به اینکه دربخش ام‌دی‌اف و پارکت که بخش زیادی از تقاضای بازار را تشکیل می‌دهند هنوز خودکفا نیستیم و مجبور به واردات هستیم، اظهار کرد: چوب از کشور‌هایی همچون روسیه و گرجستان به کشور وارد می‌شود.

الهیان در پاسخ به این پرسش که اگر کمبودی در بازار چوب بوجود آید برای کمبود آن، به قطع درختان روی می‌آورید یا خیر؟ تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی در بازار نداریم، اما اگر تا ۲ سال آینده این کمبود احساس شود، مجبوریم سرشاخه‌های درختان را قطع کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه دولت و تلاش متخصصان و سرمایه گذاران در آینده نزدیک صد درصد این محصول به صورت داخلی تأمین شود و دیگر نیازی به واردات نباشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 19 تیر 1398 ، کدخبر:18951 www.otaghasnaftehran.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین