پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان بهزیستی از ارائه خدمات مددکاری به فرزندان ترخیص شده به مدت ۵ سال توسط کلینیک های مددکاری خبر داد و گفت: ۵۰ مرکز روزانه برای کودکان کار راه اندازی شده است.
شعارسال: محمد نفریه در نشست خبری روز سه شنبه در مورد افراد دارای اختلال هویت جنسی تاکید کرد: قرار بود سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت کشور و بهزیستی متولی رسیدگی به امور این افراد باشند اما متاسفانه در حال حاضر بهزیستی تنها مرجعی است که از برای افراد دارای اختلال هویت جنسی حمایت می کند.

وی گفت: این افراد نیاز به حمایت های خاص و قوانین خاص دارند به همین دلیل اقدامی است که باید با همکاری سازمان های مختلفی انجام شود.

* ۱۰ درصد افراد دارای اختلال هویت جنسی به سمت تغییر جنسیت می روند

وی گفت: ۱۰ درصد مراجعین ما به سمت تغییر جنسیت می روند و اکثر این افراد در مراحل مشاوره تحت درمان قرار می گیرند.

نفریه گفت: یک سوم آنها پس از مشاوره کاملا خوب می شوند، یک سوم تغییری در حالتشان ایجاد نمی شود و یک سوم مابقی نیز شاید بدتر شوند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با چندین مرکز تخصصی و بیمارستان طرف قرارداد است و بخشی از هزینه های درمان این افراد را پرداخت می کند.

وی همچنین در مورد کودکان خیابانی نیز گفت: در بهزیستی در گذشته بیشتر کودکان کار و خیابان، بدسرپرست و بی سرپرست بودند اما امروزه این کودکان اغلب بدسرپرست بوده و والدین شان از آنها برای درآمد استفاده می کنند.

* ساماندهی سالانه ۴ تا ۵ هزار کودک در بهزیستی

وی گفت: سازمان بهزیستی سالیانه ۴ تا ۵ هزار کودک را ساماندهی می کند و گسترش مراکز روزانه برای کودکان خیابانی که خانواده موثر دارند از جمله اقداماتی است که انجام می شود در این مراکز یک وعده غذای گرم، خدمات مددکاری و مشاوره و ... ارائه می شود.

نفریه گفت: سال گذشته در تهران از طریق تشکل های غیردولتی مرتبط ۵۰ مرکز ساماندهی کودکان خیابانی روزانه راه اندازی شد.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد ترخیص فرزندان بهزیستی و ارائه خدمات مددکاری بعد از ترخیص به آنها گفت: طی دو سال گذشته ۳۴۰۰ پرونده مربوط به ترخیص کودکان به صورت آزمایشی از سوی کلینیک های مددکاری مورد بررسی و مشاوره قرار گرفت و امسال نیز قرار است ۱۲ هزار فرزند تحت پوشش را تا ۵ سال پس از ترخیص از طریق کلینیک های مددکاری نظارت و به آنها خدمات مختلف مددکاری ارائه دهیم.

وی در خصوص قانون فرزندخواندگی گفت: این قانون دو سال پیش در مجلس به تصویب رسید و با داشتن ۳۷ ماده و ۱۷ تبصره بالاترین ماده مصوب بهزیستی است و برای اجرای این قانون همکاری های بین بخشی میان قوه قضاییه، وزارت کشور، ناجا و ثبت احوال لازم است و به این منظور امسال نمایشگاه مختلفی را برای همکاری بیشتری این دستگاه ها برگزار خواهیم کرد.

نفریه گفت: با تصویب این قانون و بعد از واگذاری، تعداد کودکان بسیاری از شیرخوارگاه ها کم شده به طوری که قصد داریم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی گفت: اگر این قانون به طور کامل اجرایی شود یک سوم شیرخوارگاه های ما در کشور کاهش پیدا می کند و در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در حال واگذاری هستند.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه برای هر کودک دارای شرایط فرزندخواندگی ۷.۵ زوج متقاضی وجود دارد گفت: بسیاری از متقاضیان ما در حال حاضر از خارج از کشور هستند و حتی افرادی که فرزند دارند می توانند کودکی را به فرزندخواندگی بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22 تیر 1395، کد خبر: 3711534، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین