پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
مرتضی شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه به پروژه‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیل اختصاص یافت.
شعار سال:مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه به پروژه‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیل اختصاص یافت.
۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یافت
مرتضی شهیدزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری این بود که بعد از اینکه حساب ذخیره ارزی تشکیل شد و نتوانست اهداف موردنظر را برای ممکلت به‌وجود بیاورد با دستور مقام معظم رهبری صندوق توسعه ملی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی این منابع را برای نسل آینده و برای بخش خصوصی دانست و افزود: بخش دولتی در این بخش هیچ سهمی ندارد، این مطالب چندین بار در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری تأکید شده‌است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی عنوان کرد: ما دو تسهیلات در رابطه با صندوق توسعه ملی داریم، عمده تسهیلات ما ارزی بوده و در سال 94 مجلس با مطالعاتی که کردند و اذنی که از رمقام معظم هبری گرفتند 10درصد از ورودی هرسال را برای بخش کشاورزی و 10درصد از ورودی هرسال را برای بخش صنعت درنظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد طرح‌های ما ارزی و در حوزه پتروشیمی و نفت است، بیان کرد: طرح‌هایی که از محل تسهیلات صندوق ایجاد می‌شود باید تولید صادراتی داشته باشد چون بازپرداخت آن از محل صادرات است.

شهیدزاده گفت: صندوق توسعه ملی در مناطق محروم مانند لرستان کارمزد ریالی آن 4درصد زیر مناطق توسعه‌یافته است، بخش کشاورزی که 14درصد وام می‌گیرد در این مناطق 12درصد است، هم‌چنین در بخش ارزی نیز آورده آن کمتر از آورده منطقه توسعه‌یافته است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: ما براساس جلساتی که با سیستم‌های بانکی در اردیبهشت‌ماه گذشته داشتیم مجوز گرفتیم که طرح‌هایی که با افزایش قیمت‌ها همزمان شده و می‌گفتند که قابلیت تکمیل ندارند را با نظر بانک‌های عامل تا 40درصد منابع تکمیلی بدهیم، طرح‌های ریالی که به‌دلیل افزایش قیمت‌ها مشکل دارد با تأیید کارگروه تسهیل اقتصاد مقاومتی و بانک عامل می‌تواند تا 40درصد منابع تکمیلی اخذ کند.

شهیدزاده اظهار داشت: استفاده مجدد از منابع صندوق توسعه ملی در صورت دارابودن ویژگی‌های مانند خوش‌حساب بودن و پیشرفت فیزیکی سرمایه‌گذاری قبلی مناسب با برنامه صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما در ارتباط با آبخیزداری براساس بند ح تبصره 4قانون بودجه حدود 150میلیون یورو پول تخصیص در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از سیل و ایجاد طرح‌های آبخیزداری قرار داده‌ایم، این پول موجود است و لرستان سهم خود را بگیرد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با اشاره به پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد عنوان کرد: روز گذشته به اتفاق استاندار از این پروژه بازدید کردیم، این پروژه مشکلاتی با بانک عامل دارد، ما گاهی خارج از روند عادی دخالت‌هایی را برای کمک به طرح‌ها می‌کنیم، در مناطق محروم و مرزی ما اعتقاد داریم که امنیت منطقه را ابتدا باید با کار اقتصادی تأمین کرد، ما با استاندار لرستان رایزنی کرده که مشکل لاستیک‌سازی را پیگیری و برطرف کنیم.

وی بیان کرد: در بخش توسعه گردشگری با ابتکاری که سازمان برنامه بودجه از سال گذشته در بند اول تبصره 18 کرد ما توافق‌نامه‌هایی را از جمله با معاون رئیس‌جمهور داشتیم و مبلغ خیلی خوبی در رابطه با بخش گردشگری خصوصی تخصیص دادیم.

شهیدزاده در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بخش دانش‌بنیان الان تحرک خوبی داشته به‌طوری‌که 400شرکت دانش‌بنیان ایجاد شده و نقش زیادی در کارهای بزرگ ممکلت دارد، حیف است که در لرستان از این منابع استفاده نشود.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه 657میلیارد تومان در لرستان در طرح‌های کشاورزی و صنعتی منابع گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما حدود75میلیارد تومان به طرح گلخانه‌‌هایی که روز گذشته در لرستان بازدید کرده را داده‌ایم و هیچ مشکلی هم در این رابطه نداریم. این طرح از لحاظ تخصص، مدیریت، نیروی انسانی و بازاریابی مشکلی ندارد و می‌تواند توسعه دهد.

شهیدزاده اظهار داشت: سال گذشته از محل تبصره 52 و بند الف تبصره 18، 11 هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری در بانک‌ها کرده‌ایم، امسال هم با توجه به اینکه ورودی‌ها به صندوق کم شده از محل منابع برگشتی اقساط می‌خواهیم دوباره پول در اختیار بانک‌های عامل برای پروژه‌های جدید قرار دهیم، در این بخش 7500 میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده‌ایم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:27تیر1398،کدخبر:2056910،www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین