پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم آلودگی به سیاست زدگی، رعایت حقوق بیت المال و رسیدگی به نقاط محروم اولویت بنده است و هیچگاه واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست وصل نمی‌کنم.
شعار سال:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم آلودگی به سیاست زدگی، رعایت حقوق بیت المال و رسیدگی به نقاط محروم اولویت بنده است و هیچگاه واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست وصل نمی‌کنم.
واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست وصل نمی‌کنم
 سعید نمکی امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بیمارستان سوم شعبان این شهرستان برگزار شد، شرایط کنونی کشور را یک برهه حساس تاریخی دانست و گفت: در این برهه دستاوردهای بسیاری در نظام سلامت محقق شده و قابل قیاس با گذشته نیست.

وی اظهار داشت: در گذشته ۱۲۰ فرزند متولد شده به یک سالگی نمی‌رسید و از هر یکصد هزار زن باردار، ۲۶۰ زن از دنیا می‌رفتند؛ همچنین پوشش واکسیناسیون در کشور، ۲۵ درصد بود و در گذشته تنها ۱۰۵۰ روستا مرکز خانه بهداشت داشتیم اما اکنون ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم و صد درصد پوشش واکسیناسیون کشور محقق شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: امروز پزشکان بسیاری در نقاط مختلف کشور وجود دارد و به عنوان متخصص فعالیت می‌کنند که همه اینها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های ایران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه با توجه به شرایط کنونی و اقتصادی کشور، باید برای منابع درست تصمیم گیری شود، گفت: منابع محدود و تقاضا نا محدود است اما با اجرای طرح تحول سلامت در توسعه زیر ساخت‌ها و در بخش پزشک به ویژه در نقاط محروم و کاهش پرداخت هزینه درمان مؤثر بودیم.

نمکی با اشاره به اولویت وزارت بهداشت در تقدم به بخش درمان سرپایی بر بستری شدن نیز افزود: در هیچ جای دنیا بیمارستان ۶۰ تخت خوابی ساخته نمی‌شود چرا که بیمارستان زیر ۳۰۰ تخت خواب صرفه اقتصادی ندارد و نباید با اینگونه بیمارستان‌ها، منابع را هدر داد.

وی افزود: امروز باید مدلی را طراحی کنیم که بتواند حداقل نیاز مردم را در همه نقاط کشور فراهم کند و دسترسی مردم به خدمات به حداقل برسد؛ منابع را به گونه‌ای سوق دهیم که با کمترین هزینه بیشتری اثر بخشی را شاهد باشیم.

احداث بیمارستان یکهزار تخت خوابی در شرق تهران

این مقام مسئول تقویت بخش اورژانس و ارائه خدمات مراکز بهداشت و درمان در کنار مردم با ۱۶ ساعت سرویس دهی را از دیگر اولویت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در آینده احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در انتهای اتوبان شهید بابایی است که در دستور کار قرار گرفته و برای شهرستان‌های شرق استان تهران مطلوب خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در خصوص مشکلات بررسی شده از دو بیمارستان سوم شعبان و حضرت فاطمه (س) شهرستان دماوند نیز گفت: با توجه به راه اندازی اورژانس و تقویت زیرساخت‌ها نسبت به جمعیت منطقه مشکلی نداریم ولی تنها مشکل حضور پزشکان متخصص و کمبود تجهیزات است که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی جبران خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازدید از بیمارستان سوم شعبان و بخش ICU متوجه شدیم که بخش عمده تخت‌ها به بیماری‌های مغزی سن بالا اختصاص یافته است که با توجه به طرح پرستاری در منزل، می‌توان این مهم را مدیریت و تخت‌های این بخش را به بیماران جوان و حادثه دیده اختصاص داد.

نمکی افزود: توسعه تخت‌های بیمارستانی با توجه به منابع محدود و اولویت‌های منطقه‌ای در حال انجام است و کمبودهای موجود در تعداد تخت‌های بیمارستانی منوط به تأیید و پاسخگویی مطالعات کارشناسی است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:27تیر1398،کدخبر: 83401469،www.irna.ir






اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین