پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
جواد فرحانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ستاره‌ساز» ضمن پاسخ به برخی انتقادات و حواشی درباره فصل نخست این برنامه از جزییات برنامه‌ریزی برای ساخت فصل دوم آن خبر داد.
شعار سال : فصل اول برنامه «ستاره‌ساز» که از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رفت و استعدادیابی نوجوانان در حوزه فوتبال و رقابت‌های فوتبالی بود هفته گذشته با برگزاری فینال و اهدای ۱۰۰ میلیون تومان به نفر اول به پایان رسید. خداداد عزیزی، ادموند بزیک، فیروز کریمی و مجتبی جباری داوران و مربیانی بودند که در این برنامه به نوجوانان آموزش می‌دادند و حضورشان با حاشیه‌هایی هم در ابتدا مواجه شد. برنامه اما با استقبال زیادی از طرف نوجوانان مواجه شد و شرکت کننده‌های زیادی از شهرها و روستاهای کشور در این برنامه حضور یافتند.

با پایان فصل اول برنامه، جواد فرحانی تهیه‌کننده «ستاره ساز» از ثبت نام حدود ۲۰۰ هزار نفر برای فصل دوم خبر داد و اینکه به زودی کار پیگیری ثبت نام و پیش تولید را شروع خواهند کرد و توضیحاتی هم درباره حواشی فصل اول این برنامه داد.

**ثبت‌نام ۲۰۰ هزارنفر برای فصل دوم:

فرحانی درباره شروع فصل دوم برنامه و اینکه چه تغییراتی خواهد داشت بیان کرد: فصل دوم «ستاره‌ساز» نیز با همین روند پیش خواهد رفت و شرکت‌کننده‌ها از شهرستان‌ها و روستاها انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به ثبت‌نام اولیه شرکت‌کننده‌ها در فصل دوم با توجه به اینکه هفته گذشته آخرین قسمت از فصل اول برنامه پخش شد، توضیح داد: با توجه به اینکه ۲۰۰ هزار ثبت نام برای حضور در فصل دوم برنامه داشته‌ایم و با کمی فاصله زمانی، فصل دوم را تولید خواهیم کرد. حدود ۲۰۰ هزار ثبت نام رقم عجیبی است، از این میان، حدود ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام را تکمیل کردند و بر این اساس از چند روز دیگر کار بازبینی‌ها شروع می‌شود.

فرحانی در واکنش به ترکیب داوران برنامه و اینکه تغییری در فصل جدید خواهند داشت یا خیر نیز توضیح داد: تا این لحظه ترکیب داوران عوض نخواهد شد.

**واقعیت فوتبال را نمایش دادیم:

وی درباره حاشیه‌هایی که یکی دو بار در طول رقابت‌ها ایجاد شد، گفت: ذات فوتبال همین است و اگر می‌خواستیم در رقابت دست ببریم، باید همه چیز را گل و بلبل نشان دهیم. فوتبال ورزش مهم و عجیب و غریبی است و ما خواستیم به ذات فوتبال وفادار باشیم و خود واقعیت‌ها را نشان دهیم. با این حال در آن رقابت هم بعد از چند برنامه داوران توضیح دادند که اخلاق چقدر اهمیت دارد و همان کسیکه بداخلاقی کرد در رقابتی دیگر حذف شد.

ذات فوتبال همین است و اگر می‌خواستیم در رقابت دست ببریم، باید همه چیز را گل و بلبل نشان دهیم. فوتبال ورزش مهم و عجیب و غریبی است و ما خواستیم به ذات فوتبال وفادار باشیم این تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی با اشاره به یک ویژگی مهم «ستاره ساز» تاکید کرد: خیلی‌ها به این قضیه توجه ندارند که ما در این سال‌ها هیچ وقت برای بچه‌های ۱۰ تا ۱۲ ساله برنامه تلویزیونی جدی و حرفه‌ای نداشته‌ایم. برنامه‌ای که از چنین استودیویی برخودار باشد و با این پروداکشن و نیرو و… با یک تیم حرفه‌ای مشغول به کار شد. داوران ما هم همه جزو کسانی بودند که به‌عنوان حرفه‌ای‌های این حوزه مطرح بودند و از اول انتخاب ما همین داوران بود.

**شرکت‌کنندگانی که وارد لیگ برتر شدند:

فرحانی همچنین با اشاره به خروجی مسابقه ستاره‌ساز و نتیجه‌ای که برای شرکت‌کننده‌ها داشته هم بیان کرد: چند نفر از این بچه‌ها از طریق همین برنامه وارد تیم‌های حرفه‌ای لیگ برتر شدند تیم‌هایی مثل استقلال و سایپا و باقی بچه‌ها هم پیشنهادهای خوبی داشتند. تلویزیون با «ستاره ساز» توانست به قشر عظیمی از نوجوانان نگاه کند و آنها را مورد توجه قرار دهد. نوجوانانی که بزرگترین آن‌ها حدود ۱۵ یا ۱۶ سال داشتند و این بچه‌ها توسط باشگاه‌های مختلف فوتبال رصد شدند.

تهیه‌کننده «ستاره ساز» با اشاره به طول مدتی که شرکت‌کننده‌های شهرستانی و یا دیگر شرکت‌کننده‌ها باید با برنامه همراه شوند، بیان کرد: بچه‌های که به فینال رسیده‌اند ۶ ماه با ما هستند چون در این مدت باید تمرین‌های زیادی داشته باشند اما در فصل جدید ممکن است این زمان به ۴ ماه برسد و سعی می‌کنیم در همین مدتی که با ما هستند اردوهای خارج از استودیو هم برایشان برگزار کنیم.

**اردوهای خارج از استودیو در فصل جدید:

تهیه‌کننده ستاره‌ساز درباره دیگر رویکردهایی که بناست در فصل جدید برنامه به کار گرفته شود، اظهار کرد: ما حتماً در این فصل از برنامه برای بچه‌ها، اردوهای خارج از استودیو برگزار می‌کنیم. در این فصل هم قرار بود اردوی شمال و کیش داشته باشیم که نشد برگزار شود.

به زعم من هدف حاشیه سازانی که تا به امروز از راه دلالی در ورزش و خط دهی به رسانه‌ها پول‌های هنگفتی به جیب زده‌اند، ضربه به برنامه‌ای است که مسیر درست استعدادیابی را به قاب تلویزیون آورده است وی درباره اسپانسر برنامه نیز گفت: در مقطعی اسپانسر داشتیم بعد مدل اسپانسرینگ عوض شد و ما هم به مشکل برخوردیم ولی درنهایت رفع شد و ان شاءالله حل خواهد شد.

فرحانی همچنین در واکنش به اتهاماتی که از سوی برخی به برنامه وارد می‌شود، گفت: معتقدم نقد دلسوزانه با اتهام و شایعه پراکنی متفاوت است. طبعاً هر برنامه‌ای آن هم در فاز نخست و فتح باب، اشکالاتی دارد اما گاهی اتهاماتی می‌شنویم که تعجب برانگیز است.

وی ادامه داد: ایجاد حواشی و ابهامات در رسانه‌ها توسط افرادی که از سوی تیم برنامه، پذیرفته نشدند و یا کنار گذاشته شدند پذیرفتنی نیست؛ آن هم علیه برنامه‌ای که به گواه کارشناسان و پیشکسوتان در عرصه تربیت استعداد، اتفاق مهم و رو به جلویی بوده است. به زعم من هدف حاشیه سازانی که تا به امروز از راه دلالی در ورزش و خط دهی به رسانه‌ها پول‌های هنگفتی به جیب زده‌اند، ضربه به برنامه‌ای است که مسیر درست استعدادیابی را به قاب تلویزیون آورده است.

**«ستاره‌ساز» بساط دلالان و پول‌های کثیف را برمی‌چیند:

تهیه‌کننده «ستاره ساز» با دعوت منتقدان به ارزیابی ستاره‌های این برنامه گفت: عرصه برنامه‌سازی استعدادیابی، عرصه شفافی است. همه مخاطبان، شرکت‌کنندگان راه یافته به این برنامه را دیدند و می‌توانند سطح آن‌ها را قضاوت کنند. امروز هم شاهدید از باشگاه‌های معتبر داخلی متقاضی ستاره‌های برتر این برنامه هستند. بنده اتفاقاً بر این عقیده ام در صورت حمایت از سمت باشگاه‌ها و متولیان امر در فدراسیون فوتبال، «ستاره ساز» بساط دلالان و پول‌های کثیف را خواهد چید.

فرحانی افزود: «ستاره‌ساز» برنامه‌سازی فوتبالی را از تک قطبی بودن خارج کرد. سال‌ها بود که برنامه‌های فوتبالی صرفاً و منحصراً در اختیار برنامه‌های خبری- تحلیلی قرار داشت. اما امروز این سد شکسته شده و هرکس مدعی است می‌تواند وارد این رقابت شود.

وی در پایان در خصوص شایعه‌های منتشر شده مبنی‌بر دستمزد میلیاردی تیم داوری و مربیان این برنامه نیز گفت: برخی شایعاتی درخصوص درآمدهای نجومی به عوامل برنامه نسبت می‌دهند که اساساً کذب است. این در حالیست که همه عوامل محترم برنامه «ستاره ساز» علی‌رغم سختی‌هایی که بخاطر تغییر اسپانسر برنامه و شرایط سخت اقتصادی متحمل شدیم، مجدانه و فداکارانه پای این برنامه ایستادند و برای به ثمر رسیدن آن تلاش کردند.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7مرداد1398 ، کدخبر: 4676848: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
این برنامه های تلویزیونی خوبه به شرطی که حالت قمار به خودش نگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین