پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
علیرضا محجوب نماینده تهران از عدم رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی کارگران انتقاد کرد و گفت:در مقابل افرادی که در پنت‌هاوس‌های انچنانی سکونت دارند کارگران در اتاق های ۲۵ متری به سر می‌برند.

شعارسال: علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و رئیس خانه کارگر در نطق میان دستور خود با بیان اینکه باید به فکر فقیران و بی چیزان باشیم، گفت: وضعیت معیشتی سخت کارگران، همه حقوق بگیران و مستمری بگیران ناچیز نهادهای حمایتی موضوع مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و انشااله هیچ کسی در ایران اسلامی آنها را فراموش نکند.

محجوب گفت: همکاران محترم بیایید یک لحظه خودمان را به جای افرادی بگذاریم که در به در به دنبال خاته خالی و اجاره‌ای می گردند از وزرا و مسوولان می‌خواهم خودشان را جای آنها بگذارند. از آنها می‌خواهم ببینند در ماه پنجم سال ۹۸ چه میزان به موضوعاتی که به آنها متعهد بودیم مانند تخصیص ۱۴میلیارد دلاری که باید به کالاهای اساسی تخصیص داده می‌شد یا مانند کالا برگ و کارت کالا که می‌توانست سفره‌های انها را آبادتر کند اندیشیده‌ایم چه گزارشی آورده‌ایم اگر توزیع کرده‌ایم رانت چه کسانی شده است؟ کدام تجار رانت ناشی از این موضوع را دریافت کرده‌اند؟

او ادامه داد: مسکن کارگران و کشاورزان که اولویت ما در قانون اساسی بوده‌ است امروز در چه مرحله ای قرار دارد آن هم در مقابل افرادی که در پنت‌هاوس‌های انچنانی سکونت دارند این افراد در اتاق‌های ۲۵ متری به سر می‌برند. این وضعیت آیا جای سوال ندارد؟ من تشکر می‌کنم از اعلام‌های وزارت مسکن اما این اعلام ها مشکلی را حل نخواهد کرد مشکل را تدابیری مانند مالیات بر خانه‌های خالی که تا کنون اجرا نشده است می‌تواند حل کند؟

او گفت: امروز حقوق پرداختی به کاگران و حقوق‌بگیران کفاف سفره انها را نمی‌دهد چه برسد به اجاره خانه. امروز وضعیت بازنشستگانی که همسان‌سازی درمورد آنها اجرا نشده است روز به روز بدتر می‌شود و صدای اعتراض انها روز به روز بلندتر می‌شود.

محجوب گفت: فراکسیون کارگری بنده و آقای قاضی‌پور و افرادی که در این فراکسیون هستند وضعیت کارگران و وضعیت بازنشتگان را مطالبه می‌کنیم.

او در پایان نطقش در پاسخ به حمایت‌های نادر قاضی‌پور از پشت میکروفن فریاد زد «زنده باد کارگر»

محجوب همچنین درباره وضعیت حمل و نقل مترو تهران و ورزشگاه ها نیز انتقاداتی را مطرح کرد.

سیه روی شود هرکه در او غش باشد

داود محمدی نماینده قزوین و رئیس کمیسیون اصل نود هم در بخشی از نطق امروز خود به تلاش های انتخاباتی در استان متبوعش اشاره کرد و گفت: برخی در استان قزوین از هم اکنون به دنبال مهندسی کردن انتخابات در این استان هستند. اگرچه مردم استان خادمین خود را می شناسند اما باید با این رویه برخورد شود.

او سپس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را خطاب قرار داد و گفت: در این استان به طرز افراطی از نام شما در عزل و نصب ها سوءاستفاده می شود. تقاضا دارم برخورد جدی با این نوع رفتارها کنید. از استاندار هم می خواهم تسلیم فشارها و امرونهی های غیرمسئولانه برخی افراد و گروه های فشار در استان نشود. در مقابل زیاده خواهان باید ایستاد.

او سپس تهدید کرد اگر رویه ها در استان اصلاح نشود اسامی را اعلام خواهد کرد تا سیه روی شود هرکه در اون غش باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 7مرداد1398 ، کدخبر: 1284524: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین