پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
اختلاف گروه‌های تروریستی و ناکامی‌های متوالی در شکستن حلقه محاصره ارتش سوریه، موجب شده رژیم‌های منطقه‌ای به هر ترفندی برای رسیدن به توافق در شرق حلب و خروج افسران اطلاعاتی خود از این منطقه متوسل شوند.

شعارسال: درحالی که تلاش‌های انتحاری گروه‌های جبهه النصره و حرکت نورالدین زنکی برای بازگشایی جاده کاستلو واقع در شمال حلب با شکست‌های پی در پی مواجه شده، سخنگوی گروه احرارالشام مشارکت این گروه را در نبردهای این منطقه خودکشی عنوان کرد.

«ابویوسف المهاجر» سخنگوی رسمی این گروه در واکنش به اتهامات وارد شده از سوی سایر هم پیمانان احرارالشام در گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد مبنی بر خیانت و عدم مشارکت در نبردهای «عملیات شکست محاصره محلات تحت سیطره تروریست‌ها در شرق حلب» با اشاره به آمادگی صد در صدی ارتش سوریه و گروه‌های هم پیمان آن و ایجاد استحکامات دفاعی فراوان در مناطق اطراف حاده کاستلو هرگونه حملات علیه آنها را «انتحاری و خودکشی نظامی» عنوان کرده است.

طی 4 روز اخیر بیش از 500 تروریست تکفیری در درگیری با نظامیان سوری و هم پیمانان آنها به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر نیز بشدت زخمی شده اند. گروه احرارالشام وابسته به شبکه القاعده یکی از بزرگ‌ترین یگان های شبه نظامی فعال در سوریه است.

احرام الشام عقب‌نشینی از نبردهای حلب را همچنین این گونه توجیه کرد که تجهیزات نظامی خود را به ریف جنوبی حلب منتقل کرده و تنها می‌تواند خطوط پشتی جبهه حلب را از طریق گروه‌های کوچکی از عناصر خود پشتیبانی کند بدون اینکه هیچ کدام از نیروهای خود را به خطوط رویارویی مستقیم با ارتش سوریه گسیل کند.

منابع محلی تاکید کردند: در پی ناکامی ضد حمله‌های تروریست‌ها علیه جبهه الملاح، بخش قدیمی حلب و البریج که با هدف توقف پیشروی ارتش به محورهای مختلف درگیری درشمال حلب صورت گرفت، تروریست‌هایی که در داخل محله های شرقی حلب در محاصره‌اند یکدیگر را به کوتاهی و خیانت متهم کردند که به نزاع محدودی بین آنها منجر شد.

به دنبال این قضیه، «عبدالله المحیسنی»، تروریست معروف سعودی، سرکرده‌های جبهه النصره و جیش الاحرار را به برگزاری یک نشست و بررسی نبردهای حلب دعوت کرد و به دنبال آن یکی از تروریست‌ها از طریق توئیتر خبر از توافق بین این 2 گروه بزرگ تروریستی در شمال سوریه درباره نبردها خبر داد و گفت دلیلی برای نزاع و جدال توئیتری نیست.

المحیسنی در شهرک «تفتناز» ریف ادلب طی نشستی با «ابوصالح الطحان» از سرکرده‌های برجسته احرار الشام را که مایل به هم‌پیمانی با جبهه النصره است، او را به نبرد در جبهه ریف شمالی حلب دعوت کرد چرا که الطحان از سوی شورای مشورتی احرار الشام از منصب خود به عنوان فرمانده کل این جنبش و 2 ماه پیش نیز از منصب فرماندهی نظامی عناصر این گروه عزل شد تا یک فرمانده میدانی گروه‌های احرار الشام در جبهه ریف جنوبی حلب باقی بماند.

به گفته منابع، احتمال می‌رود در صورتی که احرار الشام از موضع خود در شرکت نکردن در نبردهای ریف شمالی حلب صرف نظر نکند، الطحان با اعلام جدایی از احرار الشام با جبهه النصره بیعت کند .

المحیسنی که در عملیات هوایی ماه گذشته در ادلب زخمی شده در کشاندن تروریست‌های «حزب اسلامی ترکستانی» به جبهه ملاح نیز ناکام بوده و بر اساس اطلاعات موجود بیش‌تر تروریست‌های ادلب با اعزام عناصر خود به شمال حلب مخالف هستند چرا که این نبردها را فرسایشی و منتهی به شکست می‌دانند و معتقدند عقب نشینی از محله‌های شرقی حلب و تمرکز بر حمله جدید به ریف جنوبی حلب می‌تواند دستاوردی برای آنها محقق کند که رسیدن به آن در نبرد جبهه الملاح و دیگر مناطق ریف شمالی حلب غیرممکن است.

از سوی دیگر منابع محلی در محله‌های شرق حلب گفتند گروه‌های وابسته به تروریست‌های حرکت نورالدین الزنکی و جبهه النصره به انبارهای مواد غذایی متعلق به تاجران این منطقه حمله کرده و ذخایر آن را به مکانی نامعلوم منتقل کردند تا بدین ترتیب در شرایطی که در محاصره ارتش سوریه هستند برای مدت بیشتری در محله‌های شرق حلب دوام بیاورند.

اقدام تروریست‌ها در توقیف آذوقه‌های موجود در انبارهای محله‌های شرق حلب موجب بالا رفتن قیمت مواد غذایی در این منطقه می‌شود و بدین ترتیب رسانه‌های وابسته به دشمنان سوریه با انتشار اخباری ساختگی نظام دمشق و متحدان آن را به گرسنگی دادن به شهروندان حلب متهم می‌کنند، ترفندی که رسانه‌های معاند نظام سوریه با هر پیشروی ارتش سوریه در یک منطقه جدید بکار می‌گیرند.

نبردهای ریف شمالی حلب حاکی است این منطقه آماده عقد توافقی برای تخلیه تروریست‌ها از مواضع خود در این منطقه است همچون اتفاقی که برای منطقه قدیمی حمص در سال 2014 رخ داد بنابراین انتظار می‌رود که رژیم‌های منطقه‌ای گرداننده تروریست‌ها دولت سوریه را برای قبول این توافق تحت فشار قرار دهند تا بدین ترتیب زمینه خروج شخصیت‌های اطلاعاتی بیگانه که به نفع تروریست‌ها در این منطقه حضور داشتند فراهم شود بخصوص که تروریست‌های حرکت نور الدین الزنکی به طور مستقیم تحت فرماندهی رژیم ترکیه کار می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 26 تیر 1395، کدمطلب: 13950425000424 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین