پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
شورای مسلمانان انگلیس مخالفت خود را با استفاده از واکسن «غیرحلال» برای کودکان اعلام کرد و از دولت این کشور خواست واکسن حلال تولید کند.

شعار سال: به گزارش روزنامه انگلیسی سان، والدین مسلمان از مشارکتدر برنامه واکسیناسیون آنفولانزا که در قالب یک اسپری بینی انجام می شود، خودداری می کنند زیرا معتقدند در ترکیب این واکسن ماده ای بکار رفته که حلال نیست.

بر اساس این گزارش، شورای مسلمانان بریتانیا مخالفت خود را با استفاده از این واکسن ها ابراز کرده است زیرا دارای محتوی ژلاتینی است که از خوک بدست می آید و آلوده است .

در عین حال مقامات بخش بهداشت عمومی انگلیس نگرانی خود را از افزایش شمار کودکان مسلمانی ابراز کرده اند که انتظار می رود از این برنامه ملی اجتناب کنند. قرار است برنامه ملی واکسیناسیون کودکان ماه آینده در مدارس انگلیس اجرا شود.

به گزارش روزنامه سان، برای اولین بار هر کودک سالم بین دو تا 10 ساله در انگلیس واکسن اسپری بینی «فلوئنز/ Fluenz» را دریافت می کند. یک گزینه جایگزین قابل تزریق که فاقد ماده ژلاتین است وجود دارد اما فقط به کودکانی تزریق می شود که در معرض خطر بیشتر ابتلا به آنفولانزا هستند.

با خودداری خانواده های مسلمان از دریافت این واکسن برای کودکانشان، کالج سلطنتی بهداشت عمومی انگلیس گفته است که این وضعیت خطر شیوع گسترده آنفولانزا را افزایش می دهد.

این واکسن اسپری بینی از سال 2013 در دسترس بوده است و به تدریج به کودکان سالم در سن مهد کودک ارائه شده است و این امر به کاهش ابتلا به آنفولانزا منجر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 83416560: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
واکسن هم مگه حلال و حروم داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین