پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
امام جمعه اسالم با بیان اینکه امروز از الگوهای آسمانی ازدواج فاصله گرفته‌ایم، گفت: مراسمات ازدواج مبتلا به حسادت و چشم و هم‌چشمی شده که توجه‌ها را از اصل قضیه ازدواج دور کرده و بیشتر به تجملات معطوف ساخته است.
شعارسال:امام جمعه اسالم با بیان اینکه امروز از الگوهای آسمانی ازدواج فاصله گرفته‌ایم، گفت: مراسمات ازدواج مبتلا به حسادت و چشم و هم‌چشمی شده که توجه‌ها را از اصل قضیه ازدواج دور کرده و بیشتر به تجملات معطوف ساخته است.
طلاق از فسخ معامله پراید آسان تر است / متولیان فرهنگ و اقتصاد مرده اند
امام جمعه اسالم - با بیان اینکه امروز از الگوهای آسمانی ازدواج فاصله گرفته‌ایم، گفت: مراسمات ازدواج مبتلا به حسادت و چشم و هم‌چشمی شده که توجه‌ها را از اصل قضیه ازدواج دور کرده و بیشتر به تجملات معطوف ساخته است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، ۱۱ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت شهادت امام محمدتقی(ع) به بیان فضائل آن امام همام به عنوان جوان‌ترین امام شهید پرداخت و گفت: امامت در سن جوانی و مقام شامخ علمی که در مناظره با علمای مذاهب مختلف آشکار گردید از فضائل امام جواد(ع) می‌باشد.

وی با گرامیداشت ۱۶ مردادماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی به دستور امام خمینی(ره) به اهمیت جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: جهاد یعنی تلاش مضاعف و کار باانگیزه و این مهم در مرکز حساسی مثل دانشگاه نمود بیشتری دارد که دستاوردهای علمی نوین از جمله آنهاست.

امام جمعه اسالم در ادامه یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهدای دیپلمات ایران در حادثه تروریستی کنسولگری ایران در مزارشریف را گرامی داشت و ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری از مشاغل سخت و تاثیرگذار جامعه است و خبرنگاران رسالت سنگین روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه را برعهده دارند، زیرا به رسالت قلم عمل کرده و اخبار امیدبخش به جامعه مخابره می‌کنند.

باقری ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خبرنگاران گیلانی، تصریح کرد:‌ بحمدلله استان گیلان از استان‌های پیشگام در عرصه خبر و خبرنگاری است که از نعمت خبرنگاران فرهیخته و فعالان پویا در عرصه فضای مجازی بهره می‌برد.

این کارشناس دینی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، یادآور شد: این اقدام آمریکا راه‌های گفت‌وگو و مذاکره را بست و نشان داد که ادعای دولتمردان آمریکا مثل ترامپ و پمپئو درخصوص مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و حل مشکلات دروغی بیش نیست.

وی با تاکید بر اینکه امام جمعه گوش شنوای مردم و تریبون نماز جمعه محلی برای بیان مشکلات مردم است، عنوان کرد: عده‌ای از جوانان فرهیخته و تحصلیکرده به جای انتخاب شغل‌های پردرآمد و کم دردسر از روی عشق و علاقه شغل مقدس معلمی را انتخاب کرده‌اند، اما بعد از شرکت در آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های پودمانی و تدریس آزمایشی با مانع جدیدی به نام آزمون «اصلح» مواجه شده‌اند لذا سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر آزمون استخدامی و دوره‌های پودمانی و آزمایشی از صلاحیت و سلامت کافی برخوردار نبوده، چرا این گروه از مهارت‌آموختگان ماده ۲۸ را مجبور به گذراندن آن کرده‌اید؟! و اگر آزمون و دوره‌های مذکور مشکل نداشت، چرا چوب لای چرخ معلمان پیمانی می‌کنید؟!

امام جمعه اسالم ضمن ابراز گله‌مندی از بلاتکلیفی وزارت مهم آموزش و پرورش، گفت:‌ در شرایطی که وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان کنکوری و معلمان پیمانی و فرهنگیان شاغل و بازنشسته را به سودای نشست بر کرسی مجلس رها کرده، بیش از این انتظاری نیست.

وی با تبریک اول ذیحجه، سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ملی ازدواج به اهمیت این سنت الهی و نبوی که مطابق با فطرت و غریزه بشری اشاره کرد و یادآور شد:‌ یکی از نشانه‌های قدرت خدا قرار دادن زوج همنوع برای بشر به جهت ایجاد آرامش است.

باقری با بیان اینکه ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تشکیل خانواده در نهایت سادگی و سلامت است، افزود: متاسفانه امروز از این الگوهای آسمانی فاصله گرفته‌ایم و مراسمات ازدواج مبتلا به حسادت و چشم و هم‌چشمی شده که توجه‌ها را از اصل قضیه ازدواج دور کرده و بیشتر به تجملات معطوف ساخته است.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آمار ۱۳ میلیونی جوانانی که از سن مناسب ازدواج گذشته‌اند، خاطرنشان کرد: چشم و هم‌چشمی و رقابت‌ها مانع تشکیل خانواده و سست شدن بنیان خانواده‌ها و بروز طلاق عاطفی در جامعه شده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دوام ازدواج‌های امروزی به کمتر از پنج سال رسیده است، تصریح کرد: ازدواجی که با اینترنت و در فضای مجازی شکل بگیرد، به راحتی و با یک پیامک نیز تمام می‌شود. امروزه طلاق از فسخ معامله یک پراید هم آسان‌تر شده و عده‌ای با افتخار جشن طلاق می‌گیرند؛ البته جوانان دهه‌های هفتاد و هشتاد محجوب و باحیا هستند و لذا خانواده‌ها در وهله نخست و متولیان فرهنگی و اقتصادی جامعه در گام بعدی باید زمینه مناسب برای ازدواج آسان آنان را فراهم کنند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:11مرداد1398،کدخبر:493130،www.entekhab.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین