پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: از ابتدای مجلس دهم تاکنون حدود30 نفر از نمایندگان مجلس 200 پرونده دارند. بالاتر از 95درصد پرونده های نمایندگان در حیطه وظایف نمایندگی بوده است. 90 درصد پرونده های نمایندگان را بررسی کردیم.

شعارسال: «محمد جواد جمالی نوبندگانی» سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره این گفته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه، همین الان نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف مجلس با اعلام جرم مدعی‌العموم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، گفت: چند نفر از نمایندگان بودند که در طول 3 سال گذشته به آنها اعلام شده که این عمل یا رفتار یا سخنان آنها در حیطه وظایف نمایندگی نبوده است برای مثال نماینده ای در مورد یک نفر مصاحبه‌ای کرده و فرد مقابل از این نماینده شکایت کرده اما نماینده نتوانسته موضوع را اثبات کند. یا نماینده ای یک موضوع امنیتی را افشا کرده باشد یا سخنانی و یا مصاحبه ای داشته که دادستان آن را از مصادیق توهین و یا افترا تشخیص داده است بنابراین موضوعات بیشتر حول محور این موارد است. در یک موضوع مشخص هیچ گاه 30 نفر متهم نداشته ایم.

وی درباره وجود پرونده های نمایندگان در قوه قضائیه که ممکن است مدعی العموم ورود کرده باشد نیز بیان کرد: معمولا اگر مدعی‌العموم در ارتباط با مسایل نمایندگان وارد شود این گونه است که یقینا آن شعبه ویژه، موضوع را برای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال می کند. تاکنون رویه قوه محترم قضاییه این گونه بوده است.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سوال که تعداد نمایندگانی که پرونده قضائی دارند چند نفر است، تصریح کرد: شاید از ابتدای مجلس دهم تاکنون نزدیک به 200 پرونده باشد که ما بررسی کردیم. البته ممکن است نماینده ای باشد که نزدیک به 35 شکایت از وی شده باشد. مورد دیگری داریم که فرد ممکن است 15 شکایت از وی شده باشد. بنابراین، این بدین معنا نیست که 200 نماینده پرونده دارند یا شکایت دارند. البته حدود ۳۰ نماینده از مجموعه ۲۹۰ نماینده درگیر این پرونده ها بودند و بالاتر از ۹۵ درصد پرونده ها هم خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این پرونده ها حل و فصل شده است نیز بیان کرد: تقریبا تاکنون حدود 90 درصد این پرونده ها را بررسی کردیم. بسیاری از این پرونده ها و موضوعات هم بوده که از سوی قوه قضاییه مطرح نشده بلکه ممکن است شکایت نماینده‌ای از نماینده‌ای دیگر باشد یا گزارش یک فرد حقیقی از نماینده بوده باشد. بعضی پرونده ها و شکایت ها هم ممکن است از هیئت رئیسه مجلس به هیئت نظارت ارجاع شده باشد. بنابراین روش‌‌های متفاوتی بوده است اما آن شکایت هایی که قوه محترم قضاییه برای هیئت نظارت ارسال می کند یقینا هیئت نظارت پاسخ آن ها را پس از بررسی ارسال می کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد سرانجام پرونده محمود صادقی وکریمی قدوسی نیز گفت: هر کدام از آنها پرونده های مختلفی داشتند که برخی از آن شکایت ها را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص ندادیم تعدادی هم در حیطه وظایف نمایندگی تشخیص ندادیم. البته برخی از شکایت ها مربوط به دوران قبل از نمایندگی و قبل از تصویب اعتبارنامه نمایندگی بوده است. آنها را نوشتیم که ما به عنوان هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ذی‌صلاح برای بررسی نیستیم و خود قوه قضاییه باید بررسی کند.

وی در مورد اینکه در مورد محمود صادقی چند پرونده در هیئت نظارت وجود دارد و چند پرونده آن بررسی شده است نیز اظهار کرد: تعداد دقیقی نداریم. فقط آقای صادقی نبوده و کسانی دیگر هم بودند. نماینده ای داریم که 7 الی 8 شکایت از وی شده است اما آقای صادقی شاید چون از ابتدای دوره مجلس از وی شکایت شده است شکایت ها از وی بیشتر است.

جمالی در مورد نطق پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری که به هیئت نظارت ارجاع شده بود نیز تصریح کرد: در هیئت نظارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از نامبردگان نیز دعوت به عمل آمد و ادله آنها نیز بررسی شد که هیئت نظارت اعلام کرد خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

وی در مورد طرح مجدد دوتابعیتی ها در مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص مسیولین دو تابعیتی‌، در زمان ریاست آقای بروجردی کلید خورد و در زمان وی گزارش ،هیئت تحقیق و تفحص توسط رییس این هییت یعنی آقای کریمی قدوسی ارایه شد و بنده به عنوان دبیر اول کمیسیون به اصرار برخی نمایندگان حاضر در جلسه کمیسیون و تایید هییت رییسه، اسامی مندرج در آن گزارش پیوستی را برای اعضای کمیسیون قرایت کردم که این لیست حدود 104 الی 105 نفر بود.

گفتنی است این لیست توسط اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات مورد تکذیب قرار گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 13مرداد1398 ، کدخبر: 880177: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
فکر کنم امارتون اشتیاهه فقط سی نماینده ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین