پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) 15 ساعت پس از آغاز کودتا در ترکیه در خبری به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد ریاض از بازگشت امور به وضعیت عادی در ترکیه تحت ریاست اردوغان استقبال می کند.

شعارسال: خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) با 15 ساعت تاخیر در باره کودتا در ترکیه واکنش نشان داد و به نقل از یک منبع مطلع در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض از بازگشت امور به وضعیت عادی در ترکیه به ریاست رئیس جمهور اقای رجب طیب اردوغان استقبال می کند.

این موضع سعودی ها پس از 15 ساعت از اغاز کودتا در ترکیه علیه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور اتخاذ شد.

تاخیر در اعلام موضعی صریح در حالی که تمامی همسایگان ترکیه بلافاصله کودتا در این کشور را صراحتا محکوم کردند پرسش هایی را پیرامون دلایل این انتظار طولانی مدت از سوی سعودی ها در میان ناظران سیاسی منطقه و جهان مطرح کرده است.

یک فعال رسانه ای عربستانی به پایگاه خبری عربی 21 گفته است: به نظر می رسد پادشاهی سعودی منتظر یکسره شدن نتیجه این کودتا قبل از اعلام موضعش بود.

وی تصریح کرد که این نوع موضعگیری با توجه به وضعیت خوب روابط آنکارا و ریاض بویژه از زمان سلطنت ملک سلمان جای شگفتی و تعجب دارد. خصوصا اینکه ترکیه در بسیاری از قضایای سرنوشت ساز منطقه ای نظیر بحران سوریه و جنگ یمن در کنار سعودی ها موضع گرفت و از انان حمایت کرد.

وی گفت قطر و مغرب تنها دولت های عربی بودند که بلافاصله واکنش مخالفت آمیز خود را با کودتا در ترکیه اعلام داشته و حمایت خود را از اردوغان و دولتش اعلام کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26تیر1395، کدخبر: 13950426001193: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین