پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ایجاد درآمد باثبات و اشتغالزایی و توانمندسازی افراد از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی است.
شعار سال:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ایجاد درآمد باثبات و اشتغالزایی و توانمندسازی افراد از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی است.

 مرتضی بختیاری در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر و آیین افتتاح 2500 پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی و اردوهایی دانشجوئی کمیته امداد که در اردوگاه دانش آموزی ثامن‌الحجج کمیته امداد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز خبرنگار است و این روز را به همه اصحاب رسانه را تبریک می‌گویم و حضور همه مسئولان کشوری در این مراسم نشان از اراده قاطع مسئولان برای حمایت از تهی‌دستان است و بنده قصد دارم که فعالیت‌های این نهاد را در 2 بخش بیان کنم.

وی بیان کرد: در ابتدا باید از زحمات جناب آقای فتاح تشکر کرد ایشان اقدامات بسیار مناسبی در این نهاد داشته‌اند بخش اول فعالیت‌هایی که در حال انجام است برنامه‌های اشتغال‌زایی با محور توانمندسازی افراد است که در برنامه 5 ساله ششم توسعه گنجانده شده و در هر سال باید 70 هزار اشتغال ایجاد کند و در بودجه 98 حدود 3500 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در سال اول این برنامه کمیته امداد 170 هزار شغل ایجاد کرده و در سال دوم 148 هزار شغل ایجاد کرده و در سال سوم در 4 ماهه ابتدایی 22 هزار شغل ایجاد کرده و با توجه به اینکه اعتبارات هم تا اواخر تیر ماه ابلاغ شده پیشرفت مناسب بوده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید می‌رود 170 هزار شغل تا پایان سال ایجاد شود همانطور که نشان داده می‌شود از برنامه جلو هستیم.

بختیاری با بیان اینکه از سال 1374 تا 1397 در طول 23 سال 700 هزار خانوار به خاطر اشتغال از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند و سالانه 2100 میلیارد صرفه‌جویی شده، خاطرنشان کرد: این کار بزرگ از خروجی‌های بزرگ و تدابیر ارزشمند بوده و 12 هزار و 200 میلیارد تومان به زندگی مددجویان تزریق شده و تسهیلات در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی ایجاد درآمد باثبات برای تهیدستان در راستای تکریم آنها را مأموریت دوم کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: ما بررسی‌هایی در این زمینه داشته‌ایم و برای رسیدن به یک مدل جدید باید آمایش سرزمینی را انجام دهیم خوشبختانه به داده‌های خوبی رسیده‌ایم و امنیدواریم در آینده نزدیک به مدل‌های خوبی برای مددکاری به مددجویان که رکن اصلی آن اشتغال است برسیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تأکید کرد: نشست‌های بسیار خوبی در این زمینه با شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده و ما به مدل‌های جدید برای اشتغال رسیده‌ایم و برنامه‌های برای این امر داشته‌ایم و در حوزه توانمندسازی خانه‌های مددجویان نیز کارهایی انجام شده که در کرمانشاه یکی از نمونه‌های موفق این امر را مشاهده کردیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:17مرداد1398،کدخبر:2071570،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین