پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
با وجود آن که ماه ها از مناقشه بین شرکت هواوی و دولت ایالات متحده می گذرد هنوز مشخص نیست که آیا هواوی می تواند قطعاتی را از شرکت های داخل خاک ایالات متحده دریافت کند یا خیر .

شعار سال: به نقل از بلومبرگ،هواوی و تأمین کنندگان مستقر در ایالات متحده همچنان روی پوسته های تخم مرغ باقی مانده و بلاتکلیفند زیرا دولت ترامپ هنوز مجوزهای خاصی را صادر نکرده است که به شرکت های داخلی اجازه می دهد محصولات خود را به تولید کننده فناوری چینی(هواوی) ارسال کنند.

این درحالی است که بازپرداخت موقت هواوی از ممنوعیت واردات وزارت بازرگانی آغاز می شود. اکنون،برخی منابع بلومبرگ گزارش کرده اند که کاخ سفید در تأیید مجوزها متوقف شده است. گفته می شود که این تأخیر در واکنش به تصمیم دولت چین مبنی بر متوقف کردن واردات کالاهای کشاورزی ایالات متحده اتخاذ شده است. مذاکرات اخیر بین دو کشوراغلب وابسته به درخواست های ایالات متحده بوده است که مایل است برای تجارت فناوری با چین در واردات محصولات کشاورزی خود امتیازاتی کسب می کند.

در ماه می ، دولت ترامپ از وزارت بازرگانی خواست كه هواوی را از وارد كردن محصولات آمریكا با قرار دادن آن در فهرست سیاه خود منع كند. البته به این شرکت مجوز 90 روزه برای از سرگیری واردات اعطا شد، حرکتی که به این شرکت اجازه می دهد تا مجدداً از زنجیره تأمین خود استفاده کند. با این حال با توجه به این که از هفته گذشته ، 50 شرکت برای مجوزها درخواست کرده بودند، هنوز خبری از نتایج تصمیم گیری ها نیست.

بدون هیچ نشانه تمدید تجارتی، مهلت بازپرداخت واردات هواوی طی روزهای آتی و به زودی منقضی می شود. علاوه بر این ، ترامپ قرار است در تاریخ 1 سپتامبر تعرفه 10٪ جدید در مورد 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی را امضا کند و آینده چندان روشن به نظر نمی رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 19 مرداد 98، کد مطلب: 494790: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین