پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
"پتروشیمی آبادان رو به نابودی است" ، "حق آلایندگی اهواز از سوی وزارت نفت پرداخت نشده است" و در نهایت"حال سازندگان فعال در حوزه نفت و گاز آبادان اصلا خوب نیست" اینها تنها چند نمونه کوچک از بحرانی است. تیترهای ذکر شده دراین گزارش مربوط به" نفتی‌ها" و یا حتی انتشار آن توسط این پایگاه خبری نبوده بلکه اظهارات مسوولان امری است که در گفت وگو با رسانه های مختلف سعی بر شنیدن صدایشان از سوی وزارت نفت و شخص وزیر داشته اند. اما گوئی همان وزیر این روزها قرار است برای اقتصاد مقاومتی خوزستان فکری بیندیشد.

شعار سال: "پتروشیمی آبادان رو به نابودی است" ، "حق آلایندگی اهواز از سوی وزارت نفت پرداخت نشده است" و در نهایت"حال سازندگان فعال در حوزه نفت و گاز آبادان اصلا خوب نیست" اینها تنها چند نمونه کوچک از بحرانی است که این روزها گریبان استانی را گرفته که آمارها بر تولید ۶۷ درصد نفت کشور در آن تاکید دارند! اما دراین بین امروز خبر می‌رسد وزیر نفت، جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خوزستان و بوشهر شده است. دراین بین این سوال ایجاد می‌شود که گره مشکلات نفت ، گاز و پتروشیمی این استان در گرو امضای چه کسی بوده که انجام نشده و وزیرنفت باید ناجی تمام این مشکلات شود؟

تیترهای ذکر شده دراین گزارش مربوط به" نفتی‌ها" و یا حتی انتشار آن توسط این پایگاه خبری نبوده بلکه اظهارات مسوولان امری است که در گفت وگو با رسانه های مختلف سعی بر شنیدن صدایشان از سوی وزارت نفت و شخص وزیر داشته اند. اما گوئی همان وزیر این روزها قرار است برای اقتصاد مقاومتی خوزستان فکری بیندیشد. خوزستانی که اگرچه پاشنه آشیل تولید نفت کشور محسوب می‌گردد اما گوئی هیچ‌گاه فرزند زنگنه نبوده است. چراکه عملکرد تاریخی این وزیر حداقل در خصوص مردان جنوب و مناطق نفت خیز جنوب همیشه چیز دیگری نشان داده است. با اینحال گوئی این نگاه مرد اول نفت تنها به مردان جنوب و قدرت زیاد آنا بر نمی‌گردد بلکه به اذعان بسیاری از کارشناسان گوئی خوزستان فرزند ناخوانده زنگنه است!

دلیل این ادعا را شاید بتوان در برخی از اظهارات چند روز اخیر مسوولان خوزستانی جستجو کرد. رئیس شورای شهر اهواز از عدم پرداخت حق آلایندگی اهواز از سوی وزارتخانه نفت می‌گوید. به گفته عبدالزهرا سنواتی در نشست خبری ۱۹ مردادماه سالجاری تاکید کرده است: " با وجود اینکه آرای قضایی در این زمینه در سال ۹۳ و ۹۴ صادر شده است، حق آلایندگی شهر اهواز هنوز پرداخت نشده است و وزارت نفت نمی‌تواند بگوید که اهواز هیچ طلبی در این خصوص ندارد." این نشست خبری پس از آنکه نفت مدعی پرداخت این حق آلایندگی شده بود برگزار شد.

از سویی دیگر، ۱۸ مردادماه سالجاری نیز رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفته است: "علی رغم اینکه مدیران از اوضاع گل و بل بل سخن می‌گویند اما شرایط اصلا به این شکل نیست و و بحث مطالبات سازندگان و قطعه سازان حوزه نفت و گاز کمر این واحدها را شکسته است. به اعتقاد کرانی، فقط در خوزستان است که به صنایع کوچک تا این حد آسیب وارد می‌شود!

دراین بین غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز از وضعیت وخیم پتروشیمی آبادان و قدمت این مجتمع گفته است و گره این امر را در بی تفاوتی مسوولان در بهبود وضعیت و نوسازی این مجتمع قدیمی جستجو کرده است.

با اینحال با گذر از تمام این اخبار بازهم باید این سوال را مجددا تکرار کرد که گره مشکلات نفت و گاز و پتروشیمی این استان در گرو امضای چه کسی بوده که انجام نشده و وزیرنفت باید ناجی تمام این مشکلات شود؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها ، تاریخ انتشار 20مرداد 98، کد خبر: 16303، www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین