پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷
معاون‌حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان در نشست منابع و مصارف آب استان گفت: در سال زراعی جاری تاکنون یک میلیارد و 789 میلیون متر مکعب از سد سفیدرود جهت آبیاری شالیزارهای استان گیلان در کانال‌های آبیاری رهاسازی شده است.در این نشست، میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان بیان داشت: برگزاری این نشست ها در سایر دستگاه‌های عضو کمیته ، باعث می شود که از تجارب سایر اعضاء بهره مند شویم.

شعار سال: بیستمین جلسه کمیته منابع و مصارف آب استان در محل موسسه تحقیقات برنج کشور برگزار شد.

در این نشست، میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان بیان داشت: برگزاری این نشست ها در سایر دستگاه‌های عضو کمیته ، باعث می شود که از تجارب سایر اعضاء بهره مند شویم.

وی افزود: الحمدالله سال آبی موفقی را پشت سرگذاشتیم و تأکید کرد: با توجه به ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان عزیز، بایستی بسیار هوشمندانه در زمینه مدیریت منابع و مصارف آب استان عمل کنیم.

در این نشست ، عمران مومنی، مدیر بهره برداری و نگهداری ازتأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت سدهای در حال بهره برداری استان اظهار داشت: حجم مخزن سدسفیدرود هم اکنون 488 میلیون متر مکعب و ورودی آن 9 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن 67 متر مکعب بر ثانیه است.

وی افزود : مقدار آورد آب سد سفیدرود در سال آبی جاری افزایش 150 درصدی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که حدود 63 روز سد سفیدرود سرریز بوده که این واقعه در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.

مومنی تصریح کرد: در دوره آبیاری سال جاری و در جهت فرهنگ سازی و با توجه به شرایط آب و هوایی و ایام بارندگی، آبیاری تناوبی به اجراء درآمد.

در ابتدای این نشست مریم حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با ارائه گزارشی به معرفی موسسه تحقیقات برنج کشور پرداخت و گفت: موسسه تحقیقات برنج کشور با جمع آوری ارقام بومی و ثبت مشخصات آنها با هدف تهیه لاین های خالص از طریق روش‌های گزینش توده ای و انفرادی از سال 1339 در گیلان و در سال 1442 در مازندران آغاز شد.

حسینی افزود: با ورود ارقام خارجی به ایران در سال 1342 و شروع دورگ گیری ، تحقیقات برنج وارد مرحله جدیدی شد و در این راستا محققین اقدام به مطالعه خصوصیات ژنتیکی برنج برای انتخاب والدین برتر جهت دورگ بر طبق اهداف به نژادی نمودند که این اهداف شامل تولید ارقام پرمحصول با کیفیت مناسب پاکوتاه زودرس ، مقاوم به ورس، آفات و بیماریها بوده است.

رئیس‌موسسه تحقیقات برنج کشور اظهار داشت: برنج جزء فرهنگ استان گیلان است و ادامه داد: این موسسه تخصصی است و هوشمندسازی یکی از مهمترین کارهایی است که کمیته منابع و مصارف آب استان در جهت مصرف بهینه آب در مزارع می تواند انجام دهد.

در این نشست، اکبرزاده نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت شالیزارهای استان اظهار داشت: تاکنون 35 درصد از شالیزارهای استان گیلان به مقدار 94 هزار هکتار برداشت صورت گرفته که بیشترین برداشت در شهرستان املش و کمترین در شهرستان آستانه اشرفیه است و انتظار می‌رود با بهبود شرایط هوا و کاهش بارندگی و افزایش دما و بهره گیری از ماشین آلات مدرن کشاورزی ، هرچه سریعتر برداشت برنج انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 24مرداد 98، کد خبر: 798423، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
الان از نظر کم آبی مشکلی وجود نداره دیگه پس؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین