پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعه انجام شده در مورد تبعات آلودگی هوا در هفت شهر بزرگ ایران نشان می‌دهد که سالانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرها جان خود را بر اثر آلودگی از دست می‌دهند که این تعداد کشته شده‌، برابر با تلفات زلزله بم است.

شعار سال: دکتر رضا ملک زاده با اشاره به اینکه بیشتر این مرگ و میرها در تهران رخ می‌دهد، گفت: برخی از این افراد در معرض بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و سرطان قرار داشتند اما به دلیل آلودگی هوا چند سال زودتر فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد فوتی، حدود ۸ درصد مرگ و میرها در کشور است، گفت: علاوه بر جان باختن سالانه حدود ۳۰ هزار ایرانی بر اثر آلودگی هوا، حدود ۱۵۰ هزار نفر در مراکز درمانی، بستری می‌شوند که این موضوع هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها و نظام سلامت تحمیل می‌کند.

ملک زاده با اشاره به اینکه آلودگی‌ها یکی از عوامل اصلی تهدید سلامتی هستند، اظهار داشت: آلودگی هوا علاوه بر مرگ و میر و بستری شدن شماری از شهروندان ایرانی، سبب بروز یا تشدید برخی از بیماری‌ها مانند بیماری مزمن تنفسی و قلبی هم می‌شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون برنامه یا قانون مصوبی نتوانسته آلودگی هوا به خصوص در کلان‌شهرها را برطرف کند و باید اقدامات جدی برای رفع این معضل، انجام شود.

وی یادآور شد: لندن و شهرهای بزرگ انگلیس در سال ۱۹۵۳ دچار آلودگی خیلی شدید بودند که در یک هفته بر اثر وارونگی هوا حدود ۷ هزار نفر جان خود را از دست دادند، همین موضوع سبب شد تا قانون هوای پاک در کشور انگلیس وضع شود و پس از اقدامات حدود ۱۰ ساله، وضع هوای این شهرها بسیار بهتر شده و شاهد آلودگی چندانی نیستیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد که مسئولان باید با برنامه‌ریزی منظم و دقیق و انجام اقدامات صحیح پیشگیرانه از این معضل جلوگیری کنند تا هر ساله شاهد جان باختن و یا تهدیدهای جدی برای سلامت شهروندان بر اثر آلودگی هوا نباشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 30 مرداد 98، کد مطلب: 98053014573: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین