پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
تیر 96 یکی از اعضای شورای شهر چهارم نسبت به وضعیت بحرانی گودی 30 متری در خیابان بهشتی هشدار داد. حال بیش از دو سال از این هشدار می گذرد و مدیران شهری یکی پس از دیگری آمدند اما این گود و مشکلات ناشی از آن همچنان پابرجاست.

شعار سال: محمدمهدی تندگویان، نایب رئیس سابق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، در 31 تیرماه 96 نسبت به وضعیت بحرانی گود رها شده‌ای در تقاطع خیابان قنبرنژاد و بهشتی واکنش نشان داد.

وی در این تذکر عنوان کرد: این گود رها شده دقیقا روبروی مصلی تهران قرار دارد، جزو زمین‌های مصلی تهران است که در اختیار متروی تهران برای فعالیت‌های عمرانی مرتبط قرار داده شده بود. بعد از آنکه مترو زمین را به متولی اصلی تحویل داده، زمین بدون هیچ گونه کاربری رها شده است؛ در حالی که گودی با ارتفاع 30 متر و به مساحت 5000 متر مربع در مرکز شهر مانده و باید هرچه سریعتر اقدامی در این زمینه انجام شود چرا که این گود 30 متری «بدون سازه نگهبان» رها شده است.

تندگویان با تاکید بر اینکه شرایط به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای رخ دهد شاهد فاجعه‌ای در این زمینه هستیم نسبت به غفلت شهرداری تهران انتقاد کرد.

به نظر برخی کارشناسان حوزه معماری؛ بیم و خطر این گود به حدی است که ممکن است برخی از معابر مسکونی را تحت تاثیر قرار بدهد . امروزه که در مرداد 98 به سر می بریم این گود همچنان وجود دارد و نشانی از سازه نگهبان و یا تابلویی برای انجام عملیات خاص وجود ندارد. در این رابطه خبرنگار برنا به سراغ پیروز حناچی؛ شهردار تهران، زهرا نژاد بهرام؛ عضو هیئت رئیسه و عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و سمیه حاجوی؛ شهردار منطقه 7 رفت تا علت و چرایی عدم توجه به این گود را جویا شود.

حناچی: ایجاد فضاهای جانبی به‌جای گود بهشتی

پیروز حناچی، شهردار تهران، در رابطه با گود بهشتی: برای این گود برنامه داریم. معمولا در گودهایی بدین شکل باید سازه‌هایی ساخته شود تا از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: بناست تا در آن جا پارکینگ ساخته شود و امتیازاتی برای کسانی که پارکینگ می‌سازند وجود دارد و روی آن می‌توانند فضاهای دیگر جانبی نیز ایجاد کنند.

نژادبهرام: ایمن‌سازی اولیه همه گودهای پرخطر پایتخت تا پایان 98

زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، در رابطه با گود بهشتی خاطرنشان کرد: گودهای پر خطر از سوی شهرداری تهران دسته‌بندی شده و در حال بررسی هستند.

وی افزود: اولین شروع ما گود میلاد بود که خوشبختانه بعد از تعاملات مختلف صورت جلسه‌ای تهیه شد. از اول شهریور ایمن سازی گود میلاد انجام می‌شود و در دستور کار شهرداری تهران است.

نژادبهرام تصریح کرد: به طور مداوم شهرداران مناطق و معاونت‌های شهرداری روی این موضوع تمرکز می‌کنند امیدواریم تا پایان سال 98 ایمنی اولیه را برای همه گودها در نظر بگیریم.

بیم خطر گود بهشتی وجود داشت/ تفاهم‌نامه مدیریت شهری با مصلی برای ایمن سازی گود بهشتی

سمیه حاجتی، شهردار منطقه 7 تهران، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: این گود در مسیر ساخت خط مترو تعبیه شده بود و پس از اتمام عملیات مترو بنا بوده تا از آن به عنوان پارکینگ طبقاتی در اختیار مجموعه مصلی قرار بگیرد. از این رو با پیگیری‌های منطقه و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته به خاطر رهاسازی این گود و بلاتکلیفی موجود، خوشبختانه موفق شدیم با موافقت معاونت شهرسازی و مجموعه مصلی بارگذاری‌هایی انجام بدهیم تا گود از این فضا خارج شود.

وی افزود: مدیریت بحران، این منطقه را بازدید کرده چراکه بیم خطر وجود داشته است. در زمان آقای محسن هاشمی بنا بود این مکان به عنوان کارگاه مترو مورد استفاده قرار گرفته شود و در نهایت به دلیل اینکه از این فضا استفاده می کردند این سازه را به عنوان پارکینگ طبقاتی در اختیار مصلی قرار بدهند و تفاهم نامه‌ای وجود داشته است که دستخوش تغییرات مدیریتی شد. ظاهرا آقای هاشمی از آنجا بازدید داشتند و بناست اتفاقاتی رخ بدهد.







شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 30 مرداد 98، کد مطلب: 886377: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین