پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
حوزه نوشت؛ مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ارزش های الهی را در خود رشد و به جهان اسلام انتقال داد، این شخصیت بزرگ، به شیعه جان و قدرت و به فقه آبرو داد و درب جدیدی را به روی فقه گشود و در عبادت و بندگی واقعا نمونه بود.

شعار سال:

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: اینکه قرآن کریم محصول علم، حکمت، دانش و بی نهایت خداوند مهربان است، روایات اهلبیت هم محصول همین علم و حکمت و میوه همان بینش است.
وی با بیان اینکه روایات اهلبیت(ع) همچون آیات قرآن کریم سراسر هدایت است، تصریح کرد: قرآن مبین حقایق عالی عالم هستی است و روایات هم بیانگر حقایق عالم هستی می باشد.
این خطیب توانای حوزه با اشاره به اینکه «برید بن معاویه عجلی» از صحابی خاص امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بوده است، ابراز داشت: امام صادق(ع) در توصیف این شخصیت می فرماید «در حوادث تلخ و شیرین، بلاها، مصائب و مشکلاتی که بنی عباس برای شیعه ایجاد می کنند، از مدار دین، توحید، ولایت اهلبیت(ع) و قرآن بیرون نخواهد رفت».
استاد انصاریان با اشاره به روایت معتبر و مهمی که «برید بن عجلی» از امام باقر(ع) نقل کرده است، گفت: امام باقر(ع) این حدیث را از امام سجاد(ع) شنیده و ایشان از امام حسین(ع) و سپس امیرالمومنین(ع) از رسول اکرم و جبرئیل امین که از طرف خدا نقل کرده است؛ خداوند در این حدیث می فرماید «ارزش ها هدیه من به بندگان مومن است».
*عشق پروردگار به بنده مومن
وی با تاکید بر اینکه پروردگار عالم به بنده مومن خود عشق می ورزد، اظهار داشت: خداوند می فرماید «اگر بنده مومن، هدیه من را بپذیرد ثمره قبولی آن رحمت خودم است و با خواست و توفیق من این هدیه را قبول کرده اما اگر این هدیه را نپذیرد و به خودم برگرداند، معصیت و خطایی داشته که بخاطر گناهش، خود را از قبول کردن هدیه من محروم کرده است.
*خدا اهل محروم کردن بندگانش نیست
این خطیب توانای حوزه با بیان اینکه خدا اهل محروم کردن کسی نیست، ابراز داشت: اگر خدا اهل محروم کردن بود، در زمان بعثت هر پیامبری به انبیای خود می گفت فقط مومنین دوره گذشته را قبول کنید و به آنها وعده نجات بدهید و دست رد به همه کافران، مشرکان، بت پرستان و گناهکاران امت بزنید.اگر کسی از قبول ارزش های الهی محروم شود، خودش سبب محرومیت شده است.
استاد انصاریان با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه تمام خوبی ها از جانب خداوند جاری است و مقصر ضررها و شرها خود انسان می باشد، اظهار داشت: تمام ابواب رحمت خداوند باز است و حتی درب ویژه توبه را برای گناهکاران قرار داده است.
وی تصریح کرد: براساس تفسیر آیات قرآن کریم خداوند می فرماید هربنده ای را که پدید آوردم اگر خودش بخواهد و لایق باشد، او را به عرصه ایمان و هدایت سوق داده و تمام درونش را از سیئات اخلاقی شست وشوی می دهم و روی صفحه نفسش زیبایی های اخلاقی را نقاشی می کنم و نمی گذارم بخل در قلب او راه پیدا کند.
*آیت الله العظمی بروجردی جامع ارزش های الهی بود
این هطیب حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه آیت الله العظمی بروجردی از سن کودکی مومن لایق دریافت هدیه الهی بوده است، اظهار داشت: پروردگار در ایشان از زمان کودکی و نوجوانی لیاقت و شایستگی دیده و ارزش ها را به او هدیه داده و ایشان هم قبول کرده است.
این استاد اخلاق افزود: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی امور پسندیده و بامنفعت نظیر انصاف، عدالت، علم، فقه، رشد عقلی، عبادت، خلوص، صفا و پاکی را به راحتی قبول کرده چرا که شایسته دریافت این ارزش های الهی بوده است.
استاد انصاریان با بیان اینکه مانعی میان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و خداوند برای دریافت ارزش های الهی نبوده است، ابراز داشت: مانع ارتباط خداوند و بندگان گناه و معصیت است؛ آیت الله العظمی بروجردی از ابتدای کودکی و نوجوانی تا روزی که از درب این مسجد وارد آغوش رحمت پروردگار شد، اهل گناه نبود؛ اگر اهل معصیت بود که بسیاری از ارزش ها به او نمی رسید و محروم می شد.
*آیت الله العظمی بروجردی به شیعه قدرت بخشید
وی با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ارزش های الهی را در خود رشد و به جهان اسلام انتقال داد، تصریح کرد: این شخصیت بزرگ، به شیعه جان و قدرت و به فقه آبرو داد و درب جدیدی را به روی فقه گشود و در عبادت و بندگی واقعا نمونه بود.
این استاد اخلاق افزود: خادم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برای بنده نقل می کرد، گاهی که ایشان نمی رسید به مسجد بیاید، درب اتاق شخصی خود را برای اقامه نماز ظهر و عصر می بست و ساعتی این هشت رکعت نماز طول می کشید؛ هنگامی که نماز تمام می شد درب اتاق را باز می کردند و برای غذا خوردن آماده می شدند، باید برای ایشان پیراهن می آوردم عوض کنند، چرا که تمام جلوی پیراهن از گریه داخل نماز خیس شده بود.
*آیت الله العظمی بروجردی نماز تکلیفی نمی خواند
وی تصریح کرد: آیت الله العظمی بروجردی نماز تکلیفی نمی خواند، بلکه نماز وصلی می خواند که عاشق به لقای معشوق می رسد.
استاد انصاریان با اشاره به استقبال کم نظیر و تاریخی از مراسم تشییع آیت الله العظمی بروجردی، گفت: در آن زمان جمعیت قم و اطراف این شهر پنجاه هزار نفر نبود، اما روزنامه ها و مطبوعات اعلام کردند حدود دویست هزار نفر در مراسم تشییع ایشان حضور داشتند؛ بدون تردید اگر امروز بود، بیست میلیون نفر خود را به این مراسم می رساندند چرا که در گذشته همچون امروز وسیله نبود.
*مردم روزگار آیت الله العظمی بروجردی تکرار شوند، تا مثل ایشان هم تکرار شود!
وی با تاکید بر اینکه دیگر نباید منتظر ماند تا زمان، آیت الله العظمی بروجردی تحویل دهد، ابراز داشت: البته مردم آن روزگار هم لایق ایشان بودند. گاهی برخی افراد به بنده می گویند چرا دیگر بین شما آخوندها مثل آیت الله العظمی بروجردی بوجود نمی آید که بنده نیز می گویم مردم آن روزگار را بیاورند اگر خداوند آیت الله العظمی بروجردی اعطا نکرد!
این خطیب حوزه با تاکید بر اینکه خداوند سرمایه های اختصاصی خود را مفت در اختیار افراد قرار نمی دهد، ابراز داشت: دریافت این سرمایه ها لیاقت و شایستگی یک ملت و جامعه را نیز نیاز دارد.
استاد انصاریان همچنین در توصیه ای به طلاب جوان بر لزوم مطالعه زندگانی آیت الله العظمی بروجردی و الگوگیری از ایشان تاکید کرد و گفت: سعی کنید سی سال دیگر که زمان خیلی زیادی هم نیست، امثال آیت الله العظمی بروجردی ها دومرتبه برای این مملکت ایجاد شود.
*حوزه های شیعه از تربیت امثال آیت الله العظمی بروجردی عقب نمانند
وی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه های شیعه نباید از ساختن مثل آیت الله العظمی بروجردی عقب بمانند، گفت: آیت الله العظمی بروجردی با خدا و اهلبیت(ع) زندگی می کرد نه با موبایل، زر و زیور دنیا و بیگانگان از پرودگار!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 30 تیر 1395، کد مطلب: 558329: www. khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین