پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۲۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حالی که قبلا 15 درصد متقاضیان دکتری را دختران تشکیل می‌دادند، امسال این آمار به 40 درصد رسیده و بیش از 50 درصد متقاضیان ارشد دختر هستند.
شعار سال:رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: در حالی که قبلا 15 درصد متقاضیان دکتری را دختران تشکیل می‌دادند، امسال این آمار به 40 درصد رسیده و بیش از 50 درصد متقاضیان ارشد دختر هستند.
محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در یک نشست خبری از تصویب طرح راهبردی تحول این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال تغییر انقلابی در این دانشگاه به وقوع خواهد پیوست.

وی ادامه داد:‌ در راستای چابک‌سازی و انعطاف‌پذیری دانشگاه تربیت مدرس و خروج از لختی این دانشگاه از دانشگاه یک و دو خارج می‌شود و به 7 دانشکده جامع دارای اختیارات در حد دانشگاه کوچک تقسیم می‌شود. پس از آن تمامی اختیارات تصدی‌گری بخش ستادی به دانشکده‌ها تبدیل می‌شود و دانشکده‌ها بودجه سالانه خواهند داشت و امور را پیش خواهند برد. این طرح با مطالعه دانشگاه‌های برتر جهان با مشورت 13 دانشگاه گروه یک تدوین شده است.

* با حکم دیوان عدالت اداری درباره استخدام بورسیه‌ها مقابله نکردیم

احمدی درباره موضوع اخیر استخدام بورسیه‌ها که منجر به حضور حکم انفصال از خدمت شده بود که یکی از دانشگاه‌ها دانشگاه تربیت مدرس بود، توضیح داد: در گذشته نیز چنین روابطی را با دیوان عدالت اداری داشتیم که حل و فصل شده بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت:‌ در این موضوع دیوان 70 شکایت را بررسی کرده و از روسای دانشگاه‌های مربوطه کسب اطلاع و سوال و جواب کرده است.

وی ادامه داد: طی این روند که 2 تا 3 سال طول کشیده دانشگاه بنابر قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مقررات هیات جذب معتقد است که متولی جذب، هیات جذب در دانشگاه‌ها است.

احمدی اضافه کرد:‌ تعدادی از پرونده‌ها خاتمه پیدا کرده و دانشگاه تربیت مدرس 7 یا 8 مورد بورسیه داشت که مکلف به استخدام پیمانی آنها شد. در نهایت پرونده‌هایی که به مرحله قطعی رسیده بودند، حکم در مورد آنها اجرا شد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: یکی از این افراد به دلیل نداشتن شماره استخدامی شکایت کرده که قاضی بر اساس آن حکم بدوی برای انفصال رئیس دانشگاه صادر کرده است اما نداشتن شماره استخدامی خللی در استخدام این فرد ایجاد نکرده بود، همچنان که 70 تا 80 نفر هیات علمی دیگر این دانشگاه که زودتر از این فرد مراحل استخدام را طی کرده‌اند هنوز شماره استخدامی ندارند و این موضوع جزو فرایندهای سازمان امور استخدامی است.

وی تاکید کرد: اما در نهایت با مساعدت وزیر علوم شماره استخدامی برای این فرد زودتر از موعد اخذ شد که البته کار نامتعارفی بود و تقاضا داریم دیوان مدیریت دانشگاه را بپذیرد و در بقیه فرایندها با این افراد مشابه سایرین رفتار شود.

* تکرار رفتار جمعیتی دختران در مقطع کارشناسی این بار در دوره تحصیلات تکمیلی

احمدی از رشد 1.5 درصدی پذیرش دانشجویان ارشد در سال جاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال آهنگ رشد جمعیت دانشجویی را کاهش داده‌ایم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: امسال کمی بیش از 2000 نفر جدید وارد این دانشگاه خواهند شد.

به گفته وی، امسال همچنین شاهد رشد چشمگیر جمعیت دختران به بیش از 50 درصد در مقطع ارشد هستیم؛ در مقطع دکتری هم که قبلا سهم دختران 15 درصد بود، اکنون به 40 درصد رسیده است و به طور کلی رفتار جمعیتی دختران در مقطع کارشناسی اکنون به دوره تحصیلات تکمیلی رسیده است.

وی یادآور شد: از این رو متناسب با جمعیت دانشگاه سه خوابگاه جدید در دست ساخت است که تا مهر به اتمام می‌رسد و یک خوابگاه هم برای خارجی‌ها در نظر گرفته شده است.

* تعداد دانشجویان خارجی دو برابر شد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس از رشد تقاضای دانشجویان خارجی برای حضور در این دانشگاه خبر داد و گفت: در 4 ماهه ابتدای امسال 3 برابر کل پارسال دانشجوی خارجی داشتیم که این افراد شهریه‌پرداز هستند و عمدتا از عراق، افغانستان و آسیای میانه می‌آیند.

به گفته احمدی، تعداد 180 نفر دانشجوی خارجی به 300 نفر افزایش خواهد یافت.

* مزیت دوره صلاحیت مدرسی در انتخاب اعضای هیات علمی اعمال نمی‌شود

احمدی خاطرنشان کرد: هر سال نزدیک به 500 دانشجوی دکتری در این دانشگاه حضور دارند که 20 درصد آنها متقاضی دوره اختیاری صلاحیت مدرسی هستند.

به گفته وی، اگرچه این دوره‌ها امکان درخواست دو پایه در زمان استخدام رسمی را برای هیات علمی‌ها فراهم می‌کند، اما در اجرا توسط وزارت علوم فراز و نشیب‌هایی وجود دارد.

به گفته وی، 2500 نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌کنند.

وی همچنین از اختلاف نظر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه فردوسی مشهد بر سر شعار این دانشگاه خبر داد و گفت: شعاری که اکنون توسط دانشگاه تربیت مدرس به صورت رسمی استفاده می‌شود، قبل از انقلاب توسط دانشگاه فردوسی با شباهت‌هایی استفاده می‌شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:22مرداد1398،کدخبر:13980522000679،www.farsnews.com


 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین