پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره فدراسیون ورزش زنان اسلامی، عنوان کرد: توجه زیادی به این فدراسیون بود و با صحبت های روسای کمیته های ملی المپیک مسابقات افتتاح می شد. کشورهای زیادی عضو بودند که مدتی تعطیل شد. حالا برای این فدراسیون سرپرست معرفی شده و امروز پیگیر شدم که تجهیزات اداری این فدراسیون در حال انجام است.
شعار سال:معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در نشست رسانه ای که در این وزارتخانه به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: انتظار کسب مدال توسط بانوان در المپیک توکیو را داریم و در مورد رنگ آن هم امیدوار به بهبود هستیم.
 مهین فرهادی زاد در ابتدای صحبت های خود در این نشست گفت: چیزی که باعث شد بعد از انقلاب فضای ورزش زنان مطرح شود، نیازهای جامعه و انتظارات زنانمان بود و ما اجرا کننده مطالباتشان بودیم. علاوه بر این ما به دنبال این بودیم که بانوان بتوانند مدیریت بخش خود را به دست بگیرند، رویدادهای بین المللی برگزار و قضاوت کنیم و زنان در اداره کار خود توانمند شوند.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در نتیجه امروز شاهد هستیم که زنانمان در بخش نواب رئیس، هیئت های استانی، مدیر کلی و به طور کل مناصب مختلف حضور دارند البته هنوز جای بانوان در برخی فضاها خالی است که باید برطرف شود. امروز در بازی های آسیایی تعداد زیادی از زنان را داریم و در دوره آینده تلاش می کنیم تا پنجاه پنجاه باشد. به طور کلی فضا برای حضور بانوانمان در سطوح بین المللی باز شده است و به راحتی می توانم بگویم در مدیریت بازی های بین المللی از نظر ناظران فدراسیون جهانی مورد تایید قرار می گرفتیم.
فرهادی زاد در پاسخ به سوالی درباره اعتبارات اختصاص داده شده به ورزش زنان، تصریح کرد: اعتبار فدراسیون ها بر اساس تفاهمنامه ای که با وزارت بسته می شود، مشخص است. در این اعتبار به تعداد نفرات درگیر سهم داریم. در تیراندازی ۶۰ درصد اعتبارات برای بانوان است. ما ۸ طرح ملی داریم که اعتبارات مخصوص به خود را دارد که مختص بانوان است. وزارت ورزش بر اساس گزارش عملکرد بانوان، برای جبران عقب ماندگی اعتبار ۱۰ درصدی در ورزش قهرمانی در نظر گرفته است. چاره ای جز متعادل سازی نداریم که این باعث می شود مردان و زنان به تعادل برسند. برای بخش همگانی زنان اعتبارات خوبی داریم که بین استان ها تقسیم می شود.
وی تصریح کرد: او به بهبود رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در بخش ورزش همگانی برای بانوان مان افتاده است. در بخش قهرمانی بیش از ۴۰ رشته مان در مسابقات حضور مختلف پیدا می کنند. علاوه بر این در بسکتبال تلاش شد تا پوشش تصویب شود و الان می بینیم که اتفاقات خوبی در این رشته برای بانوان می‌افتد.
فرهادی زاد در مورد پاداش دختران فوتسال گفت: هفته گذشته جلسه ای داشتیم. آقای تاج رئیس فدراسیون گفت همین هفته پاداش ها پرداخت می شود. بعد از آن هم بر اساس پیگیری هایی که کردیم احتمالا تا الان این اتفاق افتاده است.
وی درباره برابری جنسیتی یادآور شد: من رییس کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک هم هستم، کارهای خوبی انجام می شود. دوره های آموزشی متعددی را برای نواب رییس، ادارات استان ها و کارشناسان داریم. ۲۷ آذرماه همایش برگزار خواهد شد. از کمیسیون زنان آسیا هم دعوت کرده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم. ما دعوت نامه را فرستاده ایم.
فرهادی زاده در مورد حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها و ممانعت هایی که گاهی در برخی رشته ها پیش می آید گفت: گاهی نیاز است که خودمان به خودمان کمک کنیم چون ممکن است فدراسیونی در ابتدای کار از خبرنگاران استفاده کند تا مسابقات بانوان خود را منتشر کند، این خیلی خوب است و ریسک می کند تا فضای ورزش بانوان را توسعه دهد اما گاهی دوستانمان در فضای رسانه، خبرهایی را منتشر می کنند که ورزش بانوان را چند سال عقب می برد. بنابریان باید بانوان هم کمک کنند تا این فضا آرام تر باشد.
وی با ابراز امیدواری از افزایش سهمیه های بانوان برای المپیک توکیو گفت: انتظار کسب مدال داریم اما در مورد رنگ آن هم امیدوار به بهبود هستیم. ضمن اینکه باید فضای ورزش المپیکی شود برای اینکه انگیزه ها بالاتر برود.
فرهادی زاد در پایان درباره فدراسیون ورزش زنان اسلامی، عنوان کرد: توجه زیادی به این فدراسیون بود و با صحبت های روسای کمیته های ملی المپیک مسابقات افتتاح می شد. کشورهای زیادی عضو بودند که مدتی تعطیل شد. حالا برای این فدراسیون سرپرست معرفی شده و امروز پیگیر شدم که تجهیزات اداری این فدراسیون در حال انجام است. باید محل تامین اعتبار فراهم می شد و اساسنامه جدید که بیاید شرایط قانونمند مالی هم مشخص می شود. عرب عامری در حال چیدن نیروهای خود است و کمیته هم کمک می کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،تاریخ انتشار:6شهریور1398،کدخبر:1806749،news.msy.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین