پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش تولید خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده به تیراژ تولید روزانه حداقل ۲ هزار دستگاه خودرو دست می‌یابیم و با پشتیبانی سازندگان و قطعه‌سازان، تعداد خودروهای کف پارکینگ بر اساس زمان‌بندی به زودی به صفر می‌رسد.
شعارسال: «فرشاد مقیمی» با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این گروه در تعامل با شبکه تامین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ یک از قطعه سازان نداریم. خط قرمز همکاری با قطعه سازان،‌ تامین به موقع با هزینه‌های مناسب و با کیفیت قطعات است.

وی محور برگزاری نشست با شبکه تامین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو برشمرد و افزود: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر، به‌دنبال تحقق اهداف و برنامه های تولید خواهیم بود.

وی تاکیدکرد: باید با هم عهد ببندیم تخریب قطعه‌ساز علیه قطعه‌ساز، خودروساز و انجمن‌ها و برعکس ممنوع باشد، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و احترام متقابل به حقوق یکدیگر به‌ویژه حقوق مصرف‌کننده را در اولویت قرار دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر پرداخت نظام‌مند و شفاف به قطعه‌سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض، گفت: باید پرداخت‌ها براساس رویکردی سیستماتیک انجام شود و کمیته های تخصصی برپایه شاخص های ارزیابی بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت‌ها براساس آن انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با همت و یاری تامین‌کنندگان در کمتر از دو ماه آینده به تیراژ تولید روزانه دستکم دو هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.

مقیمی بیان داشت: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد و با همکاری قطعه سازان،‌ از انباشت سرمایه قطعه‌ساز و خودروساز در پارکینگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی ادامه‌داد: با پشتیبانی سازندگان، خودروهای کف پارکینگ نیز براساس برنامه زمان‌بندی به زودی به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش‌های تامین مالی، به دنبال پرداخت نظام‌مند هستیم تا برنامه های خودکفایی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.

وی، برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله‌های مهم در فعالیت های ایران خودرو برشمرد و افزود: برنامه های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی شده است.

مقیمی یادآوری‌کرد: تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده و لازم است تا شرایط بهبود یابد.

وی بر استمرار جلسات با قطعه‌سازان از طریق تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه‌سازان قابل رفع است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می دهد و نمی توان نسبت به مقوله بهره وری در آن بی تفاوت بود.

خودکفایی، محور برنامه‌های ایران خودرو

مقیمی با بیان اینکه توسعه خودکفایی مهمترین محور برنامه‌های ایران خودرو است، تاکیدکرد: باید فعالیت های طراحی محصول در گروه با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری شود.

وی، از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به تعادل ارزی خواهیم رسید.

مدیرعامل ایران خودرو، هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: نباید نسبت به واردات قطعه ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود، بلکه اولویت ما ساخت داخل و تمرکز بر توان دانش ایرانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دناپلاس اتوماتیک، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای تا پایان سال خبر داد و صادرات ۲۰ میلیون یورویی قطعات و مجموعه ها را دیگر برنامه تعیین شده برای امسال عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 ، کدخبر: 1295640 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
ایران خودرو تا همه رو سر کیسه نکنه خودرو عرضه نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین