پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
سرمربی اسبق تیم امید فوتبال کشورمان گفت: قطعا برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای کسب هماهنگی بیشتر است ولی روند تیم امید با کادر فنی بی تجربه نگران مان می کند که شاید باز هم سناریوی منصوریان‌ها تکرار شود.
شعار سال: سرمربی اسبق تیم امید فوتبال کشورمان گفت: قطعا برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای کسب هماهنگی بیشتر است ولی روند تیم امید با کادر فنی بی تجربه نگران مان می کند که شاید باز هم سناریوی منصوریان‌ها تکرار شود.

به بهانه تکرار شکست در دیدارهای تدارکاتی تیم فوتبال امید در اردوی تاشکند مقابل ازبکستان با سرمربی اسبق تیم فوتبال امید کشورمان در این باره به تحلیل وضعیت تیم فوتبال المپیک کشورمان پرداختیم.

ابراهیم قاسمپور ، درباره دومین شکست تیم فوتبال امید کشورمان مقابل ازبکستان در دیدارهای تدارکاتی این تیم در تاشکند اظهار داشت: بازی های تدارکاتی برای همین است. یعنی برطرف کردن نواقص و ضعفها. شناخت خوب نفراتی که می توانند کنار هم بازی کنند. معمولا هم همین است ولی وقتی نگاه می کنیم می بینیم که روند نتایج خیلی جالب نیست.


وی ادامه داد: تیمی که اکثر بازیکنانش در لیگ برترمان توپ می زنند. هر چقدر هم تجزیه و تحلیل کنید می بینید که نباید این نتایج با این بازیکنان بدست بیاید و این نشان می دهد که یا نفرات خوبی انتخاب نشدند یا نفرات به خوبی کنار هم قرار نمی گیرند یا تفکراتی که توی تیم حاکم است به درستی از سوی بازیکنان اجرا نمی شوند. یا اینکه زمان جمع شدن این نفرات کنار هم کم است که البته با وجود تجربه بالایی که این بازیکنان در لیگ برتر دارند چندان توجیه مناسبی نیست و توقع است کارایی لازم را کنار هم داشته باشند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید کشورمان افزود: در لیگ برتر ما بهترین ها بازی می کنند و در فوتبال ما خیلی سخت به یک جوان فرصت داده می شود وقتی یک بازیکن به میدان می رود قطعا توانایی لازم را داشته است. قطعا یکسری ضعفها هست که کارشناسان امر و افرادی که روی این تیمها نظارت دارند باید آنها را بررسی کنند و ببینند که این مشکلات از کجاست تا نقاط ضعف برطرف شود.


قاسمپور با اشاره به رقابتهای پیش روی تیم امید در چارچوب مسابقات رسمی در مرحله مقدماتی المپیک درباره سرمربیگری فرهاد مجیدی خاطرنشان کرد: همه نگرانی ما این است که ممکن است از همان مرحله اول هم بالا نیاییم! الان زمان زمانی نیست که شما بخواهید جابجایی ایجاد کنید. من معتقدم فرهاد مجیدی بازیکن خوبی بوده و بیرون از ایران هم توپ زده است. البته در گذشته هم این اتفاق رخ داده که ستاره هایمان را سوزانده ایم و باید به این موضوع فکر کرد که هر کاری شرایط خاص خودش را می خواهد و تجربه لازم می خواهد. مربی باید چند سال کنار مربیان باتجربه کار کند و تجربه کسب کند تا بتواند تیم مهمی به اسم امید را اداره کند، مدیریتش کند. اگر اینطوری بود که پله و مارادونا باید بهترین مربیان دنیا می شدند ولی می بینیم که اینطور نیست.

وی اضافه کرد: نمی خواهم از ارزشهای فرهاد مجیدی کم کنم. کما اینکه در گذشته هم از این تجربه استفاده نکردیم. معتقدم در حال حاضر پس از چند سال، استفاده از وحید هاشمیان در کنار ویلموتس اتفاق خیلی خوبی بوده است. او تجربه بدست می آورد و اطلاعاتش را بالا می برد و دانش مربی تیم ملی را دریافت می کند. ما آمدیم علی دایی را آوردیم و سوزاندیم و با خیلی های دیگر این کار را کردیم. منصوریان را هم در تیم امید گذاشتیم و باز هم نتیجه نگرفتیم. این همه تجربه کافی نبود؟

این مربی خوزستانی ادامه داد: انتخاب ها بیشتر از استقلال و پرسپولیس است! یعنی هیچ تیم دیگری یا شخص دیگری توانایی این کار را ندارد؟ حتما باید از این دو تیم باشد؟ شاید از ۱۰ جا به ما خرده بگیرند که چرا این حرفها را می زنی؟ اما باید واقعیت های فوتبال را بپذیریم و توانایی ها را در نظر بگیریم بعد سمت بدهیم. من گفتم آقای مجیدی را نقد نمی کنم ولی آیا به عنوان کسی که حتی در تیم باشگاهی هم تجربه زیادی نداشته و مدت محدودی در تیم استقلال فعالیت کرده باید تیم امید را به دستش سپرد؟ لااقل باید کنار او هم یک مربی قوی بگذاریم که کارایی گروهی شان بالا برود. در کل همه این موارد دست به دست هم می دهند که فعلا در همین شروع کار این نتایج را می بینیم.


قاسمپور در این باره که چرا راهیابی تیم امید ایران به المپیک هر دوره اینقدر دشوار به نظر می رسد گفت: همه اینها را از بی تدبیری فدراسیون فوتبال می بینم. ما عادت داریم زمان را برای خیلی کارها از دست بدهیم. می گذاریم و بعد از ماه ها عجولانه یک انتخاب می کنیم و زمان اردوها و همه را از دست می دهیم و بعد عجولانه یک لیست را می آوریم یا می گذارند جلوی کادر فنی چون وقت نیست و الی آخر. بعد همه اینها سبب می شوند که تیم ملی ما چهل و چند سال است که به المپیک نرفته است. بهانه ها هم همیشه هست که باشگاه ها بازیکن نمی دهند، عده ای سرباز هستند و ممنوع الخروجند و همه اینها را چندین سال است که می گوییم و به خودمان دلداری می دهیم که "درست می شود" و "درست می شود" ولی آب از آب تکان نمی خورد مانند خیلی مسایل دیگر!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1398، کدخبر: 991418 ، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
مجیدی با جار و جنجال پست میگیره نه با تجربه و دانش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین